Kultúra

Az elektronikus zenéről szólt a Sziget szombatja

Főként az elektronikus zenéről szólt a Sziget szombati napja, amivel a fesztivál átlépett a második felébe, már csak vasárnap és hétfőn lehet nagyokat bulizni.

Az elektronikus zenéről szólt a Sziget szombatja
A Sziget Nagyszínpada a szombati napon
Fotó: Facebook/Sziget Festival Offic

A por mennyisége mintha minimálisan csökkent volna a Sziget Fesztiválon, ahogy a létszám is kevesebbnek tűnt szombaton. 

A mellékhelyiségeket a szervezők sikeresen kitakarították, a szemetet azonban továbbra sem vitte el senki, halomban áll a PET-palack, az eldobált fesztiválútlevél és a széttaposott sörösdoboz minden kuka körül méteres sugarú körben.

Napok óta kerülgetik a fesztiválozók a teli kukákat a Szigeten
Napok óta kerülgetik a fesztiválozók a teli kukákat a Szigeten
Fotó: MH/Görgényi Levente

Szemlátomást azonban ez a néhány lesajnáló tekinteten kívül fennakadást azért nem okoz, a fesztiválozók szombaton főként Calvin Harris bulijával voltak elfoglalva, aki nem csak a saját számait, de például Benny Benassi Satisfactionjét is lejátszotta a Nagyszínpadon főműsoridőben.

A skót lemezlovas buliján akkora tömeg nem volt, mint Justin Bieber előző napi fellépésén vagy a Dua Lipa-koncerten szerdán, de így is alig lehetett látni az ugráló tömegtől, akik minden számon száz fokon égtek. 

Calvin Harris hozta a kötelezőt, nem kell szégyenkeznie az egy karrieren belüli slágerek tekintetében, valamiért azonban úgy érezte, hogy ikonikus EDM-klasszikusokat is keverni akar a bulizó publikumnak. Ez persze kiváló alapot adott a partizáshoz, de fel kell tenni a kérdést: miben különbözik ez attól, ha nem Calvin Harris csavargatja a hangpultot, hanem DJ Akárki?

A tömeg láthatóan jobban érezte magát a szupersztár koncertjén, mint előtte a szívbemarkoló és érzelmes Kensington és az utána következő, ebbe a sorba illő Lewis Capaldi fellépésén. 

Az éjszakai órákban Ofenbach és Alan Walker állt a lemezjátszók mögé a Ticketswap Party Aréna színpadán. Ezen a helyszínen csak elektronikus zenéket adnak a Szigeten, hasonlóan a Samsung Colosseumhoz, annál kicsit rádióbarátabb fellépőkkel.

A fent említett előadóknak jóval kevesebb nagyot durrant daluk van, mint Calvin Harrisnek, de abszolút arra a tematikára csatlakoznak ők is, fellépésük voltaképp meghosszabbította a Nagyszínpad-élményt.

Számunkra azonban a Freedome-ban átéltek okozták a legnagyobb élményt szombaton!

A 2014-ben alakult brit, négytagú indie rock banda, a Black Honey kora esti fellépésére kissé késve érkeztünk, és meglepődve tapasztaltuk a hatalmas zúzást, amit a színpadon nyomtak. A fesztiválozók sem hagyták annyiban a hallottakat, szinte végig pogóztak a keményebb dalokra.

Fél kilenckor lépett színpadra az iráni-holland, de perzsa nyelven is éneklő Sevdaliza, akinek énekhangja ámulatba ejtette a viszonylag kis létszámú közönséget, de felejthetetlenné az tette a keleties hangzással operáló énekesnő koncertjét, amikor hirtelen behoztak neki egy dj-pultot és nekiállt ikonikus partislágereket mixelni.

Az igazi ősanyaként  megjelent, forró ütemekre érzéki táncokat lejtő 35 éves fellépő lemezlovasként is megállta a helyét, azonban az igazi mégiscsak az volt, amikor visszatért az énekhez.

Az idei Sziget egyik, ha nem a legjobb koncertjét adta a végre megfelelő hangosítást villantó Freedome-ban.

Beton.Hofi a dropYardon, a Sziget rapszínpadán
Beton.Hofi a dropYardon, a Sziget rapszínpadán
Fotó: MH/Görgényi Levente

A magyar zenék kedvelői főként Beton.Hofi fellépésén gyűltek össze tizenegy és éjfél között a rapzenék helyszínén, a vadonatúj dropYard powered by BOLT színpadán, ahol a fiatal rímfaragó pörgette fel a hangulatot.

Kapcsolódó írásaink