Kultúra

Kizöldültek idén a vendéglátósok a Szigeten

Nagy hangsúly van a környezetvédelmen, az ízekre nem lehet panasz, az árakra annál inkább

A Sziget fesztivál területén több helyszínen úgynevezett food courtokat, változatos igényeket kiszolgálni tudó vendéglátó „negyedeket” alakítottak ki. Az ízek pazarok, a vastagabb pénztárca viszont elkél bizonyos menüknél.

Kizöldültek idén a vendéglátósok a Szigeten
Az ízekre nem lehet panasz, az árakra annál inkább
Fotó: MH/Görgényi Levente

A sokszínű kínálatban minden food courton lesz minden, ami a különböző étrendű és igényű fesztiválozóknak kellhet, így ehetünk pizzákat, nyalhatunk fagylaltot, rágcsálhatunk zöldséget/gyümölcsöt, kortyolhatunk frissen facsart gyümölcslevet, majszolhatunk pékárut, ízlelhetünk desszertkülönlegességeket, falhatunk falafelt.

És a kínálatban ott van a rizottó, a piadina, a wrap, a fish and chips, a hamburger, a gyros, a hotdog, BBQ, belga hasábburgonya, shawarma, hummus, magyar tradicionális ételek szerte a honi vármegyékből, valamint lángos, churros, pasta, a nemzetközi fronton pedig többek közt erdélyi, görög, indonéz, ázsiai vega vagy mexikói ételek. Persze, ha bírja a pénztárcánk!

Árkörkép

Mélyen a zsebünkbe kell nyúlni az italoknál és az ételeknél is!

A buborékos és a mentes víz, valamint a vitaminvizek egyaránt 850 forintba kerülnek, a sör csapolva 1300 forint, dobozzal egy százassal több, a borok decije 690 forint, fröccsöt kérve így komoly összeget lehet a pultnál hagyni. A koktélok 2500 forinttól indulnak, ha három decit kérünk, a vödörről pedig a magyar látogatók nagy része csak ábrándozhat a maga tízezres belépő árával. A röviditalok nagy része 2000 forint/4cl.

Az ételek tekintetében a választék valóban bőséges, de a legolcsóbb pizzaszelet is 2000 forint, ugyanígy a sült krumpli vagy az amerikai hotdog. Egy gyrospita 3500, tálként már ötezer, a kolbászok, egytálételek, burgerek szintén hasonló árakon vannak.

A szemfülesebb fesztiválozók inkább az Aldi sátrát választják, ahol az italok ugyan Sziget-árakon vannak, de számos grillezhető ételt a szomszédban ingyen elkészítenek a dolgozók, ha a vásárlástól számító 30 percen belül érkezünk vele a helyre. Ugyanígy komoly forgalmat bonyolít le a Szentendrei úti Auchan is, ahol baráti körök önjelölt dj-i emelik a hangulatot a parkolóban tartott csapatos ivászatokon.

Zöldítés, ahogy a csövön kifér

A környezetvédelmi elköteleződés töretlen, a Green Sziget új elemekkel egészül ki idén. Így például egy CO2 kompenzációs erdő kialakításához járulhatnak hozzá azok a látogatók, akik a jegy mellé „vásárolnak egy fát” is.

A Coca-Cola támogatásával egy minden eddiginél nagyobb visszagyűjtési programot is indítanak, hogy még több eldobott PET-palackot lehessen összegyűjteni. Továbbra is repoharat, lebomló étkészletet használnak és a fókuszt a keletkező hulladék visszagyűjtésére helyezik. A környezetvédelemhez tartozik, hogy a Sziget egy területét, nagyjából a III. kerület szomszédságában húzódó galériaerdő menti részt az ott lévő védett flóra miatt lezárják a közönség elől, igazodva a főváros és WWF által végrehajtott természetvédelmi területté történt átminősítéshez.

A környezetvédelmi elköteleződés töretlen a Szigeten
A környezetvédelmi elköteleződés töretlen a Szigeten
Fotó: MH/Görgényi Levente

A Sziget ajánlásokat tesz, hogyan lehet környezettudatosabban fesztiválozni. Ezek szerint a szervezők arra buzdítják a látogatókat, hogy tegyenek fogadalmat, hogy kitakarítják a kempingben a sátorhelyeiket. Aki rögzíti a fogadalmát, kikerül a Nagyszínpad kivetítőjére és Sziget pólót vagy 2023-as bérletet nyerhet.

A fesztivál kibocsátásának 80 százaléka a látogatók repülőjárataiból származik. A vonattal vagy busszal való utazás a legkevésbé szén-dioxid-intenzív módja, hogy eljussunk a fesztiválra.

A műanyaghulladék egyre kisebb problémát jelent a Szigeten, köszönhetően az újrahasználható poharaknak, a Sziget szívószálmentes politikájának, a biológiailag lebomló edényeknek és az egyre növekvő számú palack-utántöltő pontnak. A szervezők mindenkit arra buzdítanak, hozzák magukkal saját vizes palackjukat. Arra is van lehetőség, hogy lecseréljék a látogatók alumínium- és műanyag szemetüket különféle ajándékokra. A vendéglátás terén pedig elindítottak egy kísérleti projektet, a Mama Earth Eatery-t mellyel megpróbálják mérni, hogy mennyire fenntarthatóak az ételárusok, és arra igyekeznek ösztönözni őket, hogy még tudatosabb vállalkozásokká váljanak.

Kapcsolódó írásaink

Megtelt a Sziget az első napon

ĀEste 10-re elfogytak az aznapra kiadható teljes árú jegyek, a péntek és a szombat is hasonlóan erősnek ígérkezik + VIDEÓ