Kultúra

Árnyék és fény

Ma este mutatják be a világsikerű Jekyll & Hyde című musicalt a Budapesti Operettszínház színpadán

Három premier hármas szereposztásban: nagy várakozás előzi meg a Jekyll és Hyde első budapesti, kőszínházi bemutatóját.A Budapesti Operettszínházban a hétvégén musical-ünnep lesz, hiszen a Stevenson regényéből készült darab még sosem volt repertoár-előadás a fővárosban.

Árnyék és fény
A három Henry Jekyll: Homonnay Zsolt, Sándor Péter és Dolhai Attila
Fotó: MH/Purger Tamás

Közönségtalálkozóval egybekötött sajtótájékoztatót tartott a minap legújabb premierjét beharangozandó a Budapesti Operettszínház. A pénteken, szombaton és vasárnap hármas szereposztásban játszott világhírű musical, a Jekyll és Hyde a fővárosban sosem volt még repertoár-előadás, így különösen nagy várakozás előzi meg a bemutatót. Frank Wildhorn és Leslie Bricusse alkotását azonban jól ismeri a magyar közönség, ezért nem véletlen, hogy az eseményen mintegy négyszáz néző vett részt szerte az országból Újszásztól Hajdúszoboszlóig, a teátrum Nagymező utcai bejárata előtt hosszú sor kígyózott.

A Robert Louis Stevenson azonos című, 1886-os gótikus regényén alapuló musical egyfajta Frankenstein- vagy modern Prométheusz-átirat, a megismerés vágyától hajtott, az Isten teremtő erejét tiszteletben nem tartó tudós, Henry Jekyll tragikus története, amelyből azonban sem a szerelem, sem a katarzis nem hiányzik. „Az emberi jó és rossz, a bennünk lévő kettősség filozófiáját boncoló, ikonikus műalkotás” – hangsúlyozta köszöntőjében Kiss-B. Atilla főigazgató, a Stevenson-könyvről és a musical-ről is beszélve. Mint elmondta, az előadással a Hegedűs a háztetőn és a Nine-Kilenc után ismét nagy fába vágták a fejszét, hiszen a Jekyll rendkívül komplex mű.

„Nagyon szeretnénk felvillantani a sötét, démoni világ emberi oldalát az előadásban, keressük a fényt, az egyensúlyt a jó és rossz között” – erősítette meg a főigazgató szavait Vincze Balázs rendező. Hozzátette: dramaturgiailag is változtatni akartak az 1990-ben született, eredeti darabon, amelyet szerencsére mindhárom szerző, a színpadra alkalmazó Steve Cuden, a zeneszerző Frank Wildhorn és a tavaly elhunyt szövegíró, Leslie Bricusse örököse is elfogadott (Wildhorn amúgy is jó kapcsolatban van a teátrummal, hiszen itt tartották az I. Ferenc József és Erzsébet királyné fiáról, Rudolf trónöröksről szóló Rudolf című musicaljének világpremierjét).

Vincze ismertette, a korábbi magyar változat dalszövegírójával, Valla Attilával és a szövegkönyvet jegyző Orbán János Dénessel úgy dolgozták át a darabot, hogy abban nagyobb hangsúlyt kapjon Jekyll doktor édesapja, ami a figura emberi oldalát, jó tulajdonságait erősíti.

Mindeközben a sajtótájékoztatón felcsendültek a musical legnagyobb slágerei, az Eljött az óra, az Ördögi tánc vagy a Vágyom rád, a résztvevők pedig a Cziegler Balázs által megálmodott viktoriánus, steampunkos színpadképpel és a Fekete Katalin tervezte csodálatos jelmezekkel is megismerkedhettek. A három címszereplő, Dolhai Attila, Homonnay Zsolt és Sándor Péter a próbafolyamat és a kettős karakter megalkotásának, eljátszásának kulisszatitkaiba avatta be a nézőket, akik a színpadi program után fotózkodhattak is a színészekkel.