Kultúra

„A kulturális értékeinket az egész Kárpát-medence értékeivel azonosítom”

Azt szeretném, hogy ne feltétlen azokat a zenekarokat hallják és lássák a Petőfi tévében és rádióban az emberek, akik fesztiválokon lépnek fel, hanem azok jelenjenek meg a fesztiválszínpadokon, akiket mi a Petőfi tévében és rádióban játszunk – mondta Béli Ádám, a Petőfi tévé és a Petőfi Rádió csatornaigazgatója az Origónak

Hozzátette: szeretnének minél jobb kapcsolatot kiépíteni a könnyűzenei élet szereplőivel. „Nem zárkózik el sem a tévé sem a rádió az elefántcsonttornyába. Aki megkeres minket, annak válaszolunk.„ – mondta. Béli Ádám a Kaposvári Színiegyetemen végzett, játszott a Centrál Színházban, nagyjátékfilmben, aztán úgy döntött, mégis filmgyártással szeretne foglalkozni. „Éreztem valamiféle nyomást színészként, hogy oldalt kell választani. És többször éreztem azt is, hogy ha az én vidéki, alapvetően konzervatív identitásomat vállalva szeretnék dolgozni abban a közegben, amiben kezdtem a szakmát, akkor a közegellenállás összeroppant.” A Petőfi tévé és rádió csatornaigazgatója beszélt terveiről, a Petőfi-projektről és arról is, hogyan működnek együtt a Petőfi Irodalmi Múzeummal. 

Az interjúban Béli Ádám elmondta, hogy a szemei előtt egy olyan több dimenziós mátrix lebeg, amelynek az egyes felületei tartalmi szempontból szorosan együttműködnek. A Petőfi Tv-nek és a Petőfi Rádiónak eddig is volt küldetése és célja, de talán a működésük hatásfokát növelni lehet azzal, hogy egy kézbe kerültek.

„Célunk az, hogy a közmédia eszköztárával láthatóvá és hallhatóvá tegyük azokat a kortárs popkulturális értékeket, amelyekben bővelkedünk a Kárpát-medencében.”

A kulturális értékeinket magam is és a csapatom is az egész Kárpát-medence értékeivel azonosítom. Magyarország meglehetősen főváros-centrikus, a legtöbb esemény Budapesten történik, de számos izgalmas tartalom születik egyéb magyarlakta területen is, és ezekre a helyekre mindenképpen el szeretnénk jutni. Közmédiásként nem az a feladatunk, hogy bekeretezünk bizonyos tartalmakat és tendenciákat, és elmondjuk arról, hogy az jó-e vagy rossz. Azt a gyakorlatot szeretném megvalósítani, hogy alternatívákat kínáljunk a normalitás szemszögéből közelítve. Nem a tartalom, hanem a formátum éri el elsősorban a célközönséget. Nem a meleg vizet akarom feltalálni, vannak már a piacon ismert formátumok – például a scripted reality vagy a vetélkedő. Ugyanakkor a mondanivaló szempontjából jó részük devianciát vagy negatív üzeneteket is közvetít.

„Mi olyan tartalmakkal szeretnénk megtölteni ezeket a formátumokat, amelyek valóban fontosak, értékesek.”

Természetesen a tévé és a rádió szempontjából központi elem a zene. A Petőfi Rádió a maga elérésével és méretével az egyik legnagyobb közmédiás felületünk. Nem érdemes semminek alárendelni, viszont érdemes hozzárendelni – például, amit az online oldalak és a televízió nyújtani tud. Ha röviden meg szeretném fogalmazni a célunkat, akkor azt mondom: ha néhány év múlva olyan előadókat látunk a fesztiválszínpadokon, akiket mi játszottunk vagy interjúvoltunk meg először, akkor azt gondolom, hogy jól végeztük a dolgunkat.

„Olyan zenei tartalmakkal szeretnénk foglalkozni, amelyet emberek írnak és nem algoritmusok.”

Kapcsolódó írásaink