Kultúra

Kisebb eseményekkel éledhet újjá a rendezvénypiac

„Kisebb, esetleg közepes élő eseményekkel, zenei fesztiválokkal indulhat újra a rendezvénypiac a nyár második felében, esetleg ősz elején” – mondta Simonics Pál, a Moonlight Event Zrt. ügyfélkapcsolati igazgatója az L20-ban, a Lounge Group marketingkommunikációs műsorblokkjában a 90.9 Jazzy Rádió Márkamonitor cím műsorában.

Kisebb eseményekkel éledhet újjá a rendezvénypiac
Kisebb, esetleg közepes élő eseményekkel, zenei fesztiválokkal indulhat újra a rendezvénypiac a nyár második felében, esetleg ősz elején” – mondta Simonics Pál
Fotó: 90.9 Jazzy Rádió

A pandémia utáni élet reménybeli újraindulásával várhatóan a nagyobb (zenei) rendezvények már nem tudnak megvalósulni, hiszen a nemzetközi sztárfellépők lefoglalására a jelenlegi bizonytalan helyzet miatt már várhatóan nem lesz lehetőség - emelte ki Simonics Pál.

Juhász Diána a Lounge Group médiacsapatvezetője szerint soha nem volt olyan fontos a marketingtudatosság, mint a jelenlegi időszakban. Aki csendben marad, azt elfelejtik a fogyasztók, aki viszont először reagál, az versenyelőnyt szerez – mindez pedig a rendezvények világára is igaz. A járványhelyzet okozta első sokk után a Lounge Group az elsők között tervezte újra ügyfelei eseményigényeit, ennek eredménye volt az MVM EDISON startup verseny képzési programjának, illetve döntőjének online platformokra vezetése. Az új helyzetben ez az esemény az elsők között alkalmazta a több helyszínről, akár otthoni környezetből való élő bejelentkezést. Jellemző adat, hogy a négy kamerával rögzített egyedi hibridrendezvényt 1800 percnyi, azaz 30 órányi próba előzte meg, csak a stúdióban pedig 12 laptop szavatolta, illetve 2,5 kilométernyi kábel szállította a képet és a hangot a helyszínen.

Az elmúlt időszak egyik legnagyobb nehézsége a tervezés, a tervezhetőség hiánya, ami nagyfokú rugalmasságot igényel az ügynökségek részéről. Egy dologban azonban biztosan nem lesz hiány: az ügynökség korábbi felmérése szerint a korábban különféle rendezvényekre járók közül tízből heten a pandémiát követően azonnal látogatnák a rendezvényeket, legyen az kiállítás, koncert, vagy bármilyen más közösségi kikapcsolódási forma.

Az ügynökség 2019-ben mintegy 800 élő rendezvényt – sajtótájékoztatót, konferenciát, komoly- és könnyűzenei koncerteket, e-sport bajnokságot – valósított meg. Ez 2020-ban több mint a felére esett vissza, ám a megtartott online események jellegükből adódóan nem összehasonlíthatók a 2019-es évben lezajlott eseményekkel.

„Véleményünk szerint olyan éles a kontraszt az élő és online rendezvények között, és a közönség annyira várja már hogy újra élőben vehessen részt ilyen alkalmakon, hogy nagy jövőt nem jósolunk az online térben zajló eseményeknek. Rengeteg hasznos tapasztalatot szereztünk ezekkel a rendezvény típusokkal – például fedeztünk fel új technikai lehetőségeket, így bízunk benne, hogy ezeket az élő rendezvények esetében is tudjuk majd hasznosítani, mert mégiscsak az a rendezvények igazi világa.” – hangsúlyozta Simonics Pál.

A professzionálisan kivitelezett, de mégis kényszerű „félmegoldás” online események után pedig már megkezdték az őszi szezon tervezését a szakértők.

Simonics Pál szerint az újraindulás időszakának egyik legnagyobb kihívása az lehet, hogy a meglehetősen élőmunkaigényes rendezvényekhez lesz-e megfelelő számú kiszolgálószemélyzet. Az elmúlt egy évben ugyanis a pályát nagy számban hagyták el kényszerűségből a technikusok, színpadépítők vagy éppen felszolgálók, ami a kisebb cégek számára jelenthet nehézségeket a jövőben.

Kapcsolódó írásaink