Kultúra
Ismét Budapestre fókuszált a divatvilág

A három napon át tartó eseménysorozaton a közönség, a sajtó és a szakma képviselői megtekinthették közel negyven hazai és nemzetközi tervező 2019/20-as őszi-téli kollekcióját a Várkert Bazárban.
A legutóbbi Milano Fashion Weeken részt vett nyolc magyar tervező ruhái mellett például a lengyel Neige, a cseh Laformela és az olasz Marco Rambaldi divatbemutatóját is megnézhették az érdeklődők. A kifutón megjelenő kollekciók összeállításában a tervezőknek a Vogue Italia stylistja, Giulio Martinelli nyújtott szakmai tanácsadást.
A népszerű magyar divatcégek is jelen voltak, többek között a TOMCSANYI, az ABODI, az ÁERON, a Je Suis Belle, a NUBU vagy a Nanushka.
A szervezők célja a rendezvény által generált erős nemzetközi szakmai jelenlétnek köszönhetően az volt, hogy Budapest a divat régiós központjává váljon. A néhány nap során a Camera Nazionale della Moda Italiana és az ügynökség közös mentorprogramjának képviseletében a fővárosba látogattak az olasz mentorok és showroomok vezetői is, hogy megismerjenek további magyar márkákat és új együttműködési lehetőségeket keressenek. A divatszakma elé kritikus tükröt tartó Diet Prada két alapítója, Lindsay Schuyler és Tony Liu is részt vettek a bemutatókon. Az első sorokban foglalt helyet a Vogue Hong Kong online szerkesztője, Declan Chan; a Dazed és az Allure újságírója, Kristen Bateman, illetve Hannah Bibb, a New York-i Barneys egykori munkatársa, profi márkaépítő és stylist is.

A Magyar Divat & Design Ügynökség kiemelt célja, hogy bekapcsolja a hazai divat- és designipart a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, hosszabb távon pedig régiós központtá alakítsa Budapestet, ezen keresztül is erősítve az országimázst. Ennek egyik fontos pillére az olyan, világszinten is nagy érdeklődést kiváltó események szervezése, mint amilyen a Budapest Central European Fashion Week - mondta Bata-Jakab Zsófia, az ügynökség vezetője.
Hozzátette: a hasonló rendezvények arra is lehetőséget adnak, hogy a hazai divatipar szereplői a legkiválóbb nemzetközi szakemberekkel és véleményvezérekkel találkozhassanak, megoszthassák egymással a tapasztalataikat.
A divatbemutatók mellett idén több kapcsolódó programmal is találkozhattak a résztvevők a város több pontján.

A Magyar Divat & Design Ügynökség a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult 2018-ban, két kiemelt részleggel, a divatiparral és a designiparral. Az ügynökség célja ezek nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése, rajtuk keresztül pedig az országimázs erősítése, mindezzel olyan munkahelyek létrejöttét segítve, amelyek mögött fenntartható iparági vertikum áll. Emellett legfontosabb feladatai közé tartozik az export növelése, a hazai gyártói háttér erősítése és fejlesztése, a tradícióval rendelkező kreatív és szakmai tudás fejlesztése. Kiemelt céljuk továbbá a hazai és nemzetközi divatszereplők közötti hatékony szakmai koordináció megvalósítása, mely elengedhetetlen a hosszútávú sikerhez.