Külföld

Újabb Soros-koalíció a jobboldal ellen

Többek közt az álhírek elleni harc jelszavával hallgattatják el a konzervatív közszereplőket a közösségi médiában egy kiszivárgott dokumentum szerint

Nagy erőkkel dolgoznak a George Soros által támogatott civil szervezetek és a közösségi oldalak vezetői, hogy a demokraták újra felülkerekedjenek az amerikai novemberi időközi választásokon.

Donald Trump amerikai elnök meggyengítésén, valamint a jobboldali, konzervatív közszereplők elhallgattatásán dolgozik a George Soroshoz kötődő Media Matters nevű amerikai szervezet – írta a napokban a 888.hu az amerikai konzervatív sajtóra hivatkozva. A The Duran és más portálok augusztusban írtak először arról, hogy egy 2017 elején keltezett s kiszivárgott, 49 oldalas dokumentum részletesen taglalja, a szervezet hogyan fog együttműködni a nagy közösségi médiacégekkel, mint a Facebook, a YouTube vagy a Twitter. A cél Trump legyőzése, ehhez pedig ki akarják irtani „a jobboldali propagandát és álhíreket” a közösségi oldalakról. A The Gateway Pundit szerint több befolyásos demokrata támogató ült össze még tavaly januárban, hogy kétéves tervet készítsen a hatalom visszaszerzésére, miután 2016 novemberében a demokrata Hillary Clintont legyőzte a republikánus Trump. Az említett dokumentum szerzője David Brock, a Media Matters egyik vezetője, aki befolyásos, demokrata párti milliárdosokat akart meggyőzni terve támogatásáról. „Az adománygyűjtéshez összeállított feljegyzés 40 millió dollárt kért az adományozóktól ahhoz, hogy kellő hatékonysággal a háttérbe tudják szorítani az online közösségi médiumokban a jobboldali véleményeket ahhoz, hogy a balliberális erők nyerhessék meg a novemberi időközi választásokat az USA-ban” – mutatott rá a 888.hu.

Az augusztusban kiszivárgott dokumentum szerint a Media Matters és más csoportok hozzáférhetnek a közösségi oldalak nyers adataihoz, „szisztematikusan megfigyelhetik és elemezhetik” az információkat. A The Duran cikke szerint radikális baloldali csoportok működnek együtt a Facebookkal és a Twitterrel a konzervatív tartalmak eltávolításában. A portál rámutatott, ezzel párhuzamosan a Facebook az álhírek elleni harc címén változtatott algoritmusán, ami jelentősen csökkentette a konzervatív oldalak elérését, például Donald Trump oldaláét 45 százalékkal.