Külföld

Második esélyt kapnak a fölösleges csomagok

Akár egy meghibásodott elektromos készülékről, akár egy túl kicsi ruháról van szó – az online kereskedelem fellendülésével a visszaküldött csomagok száma is növekszik. Sok pakkot azonban nem adnak tovább, hanem szimplán a szemétbe dobják azokat.

Második esélyt kapnak a fölösleges csomagok
Nincs nekem erre szükségem... (képünk illusztráció)
Fotó: AFP/Hans Lucas/Magali Cohen

Ahogy terjednek a netes rendelések, úgy lesz egyre több a téves módon rendelt csomag - hangzott el hétfőn az Osztrák Közszolgálati Rádióban (ORF). Mint az adásból kiderült, az, hogy ki szeret és ki nem online vásárolni, erősen megosztó. Vannak, akik semmit nem vesznek anélkül, hogy a saját szemükkel ne lássák, vagy ki, illetve fel ne próbálják, mások meg szinte mindent rendelnek. Bár már korábban is sokan vásároltak online, de a koronavírus-járvány óta a különböző dolgok beszerzésének ezen módja, egyre népszerűbbé vált.

Azonban bár az internetes rendelés kényelmes és gyors, nem éppen fenntartható. Legyen szó meghibásodott elektromos készülékről vagy egy rossz méretű ruhadarabról – az online kereskedelem fellendülésével a visszaküldött csomagok száma is növekszik. Évente több százezer csomag kerül visszaküldésre Ausztriában.

Wolfau-ban (Oberwart kerület) egy családi vállalkozás második esélyt ad a nem kívánt csomagoknak. A Vasfarkasfalván élő famíliához hetente akár 150 termék is beérkezik, amelyeket a tagok továbbadnak. Az eladás előtt mindent tesztelnek, ha valami nem működik, megpróbálják megjavítani az árut.

Kapcsolódó írásaink

Kacatmentes karácsony

ĀA földlabdás fenyő talán a legjobb megoldás, a kis fát így az ünnepek után kiültethetjük a kertbe, vagy éveken át egy megfelelő méretű cserépben nevelhetjük