Külföld

Vonatok törlése és akár százhúsz perces késés

Az utasok tiltakoznak

Újabb fekete nap a vasúti közlekedésben az USB Lavoro Privato és SGB független szakszervezetek által meghirdetett sztrájk miatt Olaszországban.

Vonatok törlése és akár százhúsz perces késés
Képünk illusztráció
Fotó: Northfoto

A közlekedési vállalatok közölték, hogy a legforgalmasabb időszakokban, 6 és 9 óra között, valamint 18 és 21 óra között biztosítják a közlekedést, és egyes vonatok továbbra is közlekednek.

Már reggel óta érezhetőek voltak a kellemetlenségek: az olasz főpályaudvaron, a Roma Termini állomáson vonatokat töröltek, és akár 120 perces késések is voltak. És valóban, az X oldalon is panaszok és viták merülnek fel: „Amikor a Trenitalia biztosítja, hogy a sztrájk ellenére a vonatok 6 és 9 között közlekednek – írja egy felhasználó –, de a fenti vonatok legalább 40 percet késnek”. Hasonló panasz érkezett egy diáklánytól: „Sztrájk van, a vonatok 6 és 9 óra között közlekednek, de a 7.34-kor induló vonatokat törölték – olvasható egy másik Facebook-bejegyzésben. – Csodálom a sztrájk stratégiáját, mert valóban kellemetlenséget okoz, de nem szabad visszavonni a garanciát, ma vizsgám volt az egyetemen.”

Hasonló helyzet alakult ki május 6-án, a sztrájk utolsó napján, amikor akár háromórás késések is voltak, és általában kaotikus helyzet alakult ki a fővároshoz kapcsolódó számos vonalon – olvasható a corriera.it cikkében.

A sztrájkot XIV. Leó pápa miséje miatt elhalasztották

A mobilizáció eredetileg május 17-re volt tervezve, de visszavonták és átütemezték a garanciabizottság felhívása után, hogy ne okozzanak túlzott kellemetlenséget XIV. Leó pápa első miséje alkalmával, amelyet május 18-án tartottak Rómában.

A szerződés megújítása

A szakszervezetek panaszt emelnek a nemzeti kollektív szerződés megújításának elmaradása, a létszámhiány, a munkaterhelés növekedése és a műszakok egyre nagyobb nyomása miatt. Emellett több beruházást kérnek a biztonság területén, valamint méltóbb munkakörülményeket.

Tegnap aláírták az Agens (a közlekedési és szolgáltatási szövetségi ügynökség) nemzeti kollektív szerződés megújítására vonatkozó javaslatát a mobilitás/vasúti tevékenységek területén, valamint az FS Italiane csoport vezetésével a csoport második szintű vállalati szerződésének megújítására vonatkozó javaslatot, amelyek 2023. december 31-én járnak le.

A hírt a Filt-Cgil, Fit-Cisl, Uiltrasporti, Ugl Ferrovieri, Orsa Ferrovie és Fast Confsal szakszervezetek közölték, hangsúlyozva, hogy a megújított szerződések „2026. december 31-én járnak le”, és kiemelve, hogy az egyezség 18 hónapos tárgyalások után született. Az új szerződés több mint 90 ezer munkavállalót érint, és a bérek tekintetében átlagosan 230 eurós havi emelést ír elő. A Mit „nagy elégedettségét” fejezte ki a Mobilità-Attività ferroviarie (Mobilitás-Vasúti tevékenységek) nemzeti kollektív szerződés és az FS Italiane csoport szerződésének megújítása miatt, amelyet ma jelentett be a vállalat és a szakszervezetek. „Százezer munkavállaló havi átlagosan 230 eurós emelést kap: ez egy fontos eredmény, amelyet Matteo Salvini miniszterelnök-helyettes és miniszter mindig is szorgalmazott” – közölte a MIT.

Kapcsolódó írásaink