Külföld

Újabb eszközhöz nyúlnak az ukránok

Kevés a katona

Az ukrán fegyveres erők az akut katonai létszámhiány közepette kénytelenek egymással versenyezni az új újoncokért, méghozzá reklámok segítségével, és „kommercializálva” a konfliktust – írja a Washington Post című amerikai lap cikke alapján a ria.ru.

Újabb eszközhöz nyúlnak az ukránok
Képünk illusztráció
Fotó: AFP/Anadolu/Maciek Musialek

„Az ukrán dandárok saját katonákat toborozhatnak és versenyeznek, hogy a legjobb reklámkampányokat hozzák létre a háború eladására..... Tekintettel arra, hogy a közvélemény egyre óvatosabb a sorozási kísérletekkel szemben, a katonai egységek Ukrajna-szerte egymással versengenek, hogy feltöltsék feldúlt soraikat” – írja a lap, ugyanakkor – mutat rá az újság – nem világos, hogy a katonai egységek hirdetései hatékonyak-e vagy sem, mivel a toborzottak számáról nem közölnek adatokat.

A kiadvány megjegyzi, hogy a katonai reklámok szó szerint „lefedték” Ukrajna egész területét, azonban „az új harcosok toborzása a jelek szerint nehezen halad”.

Az interneten széles körben terjednek az erőszakos mozgósításról készült videók, amelyeken az ukrán katonai bizottságok képviselői láthatóak, amint gyakran verik és erőszakot alkalmaznak a mozgósítási korú férfiakkal szemben, és kisbuszokban ismeretlen helyre viszik őket.

Szombaton az ukrán média arról írt, hogy katonai bizottságok nagyszabású razziákat hajtottak végre szórakozóhelyeken országszerte. A razziákról Kijevből, Dnyipropetrovszkból, Harkivból, Hmelnyickijből, Lvivből és más városokból számoltak be. Az éjszakai klubok és bárok mellett razziát jelentettek a népszerű ukrán Okean Elzy együttes kijevi koncertjén is.

Kapcsolódó írásaink