Külföld
Az ITB Berlinen népszerűsítette a megújult hazai kínálatot az MTÜ
Tavaly 2,1 millió vendégéjszakát töltöttek hazánkban a Németországból érkező vendégek

Március első felében három év után először rendezték meg személyes részvétellel az ITB Berlin nemzetközi turisztikai kiállítást, amelyen ezúttal rendhagyó módon, kizárólag a turisztikai szakma képviselői vehettek részt – derült ki az MTÜ lapunkhoz elküldött közleményéből. Amely szerint a vásárra több mint 150 országból 5500 kiállító érkezett. Az MTÜ látványos, hazai formatervezők alkotásaival díszített standdal várta a résztvevőket, ahol fontos iparági szereplőkkel folytatott tárgyalásokat.
A szakemberek az elmúlt év hazai turisztikai eredményei mellett 2023 jelentős magyarországi programjairól és turisztikai kínálatáról is tájékozódhattak. A személyes tárgyalások és előadások segítségével a szakmai partnerek frissíthették portfoliójukat az elmúlt időszak újdonságaival, turisztikai fejlesztéseivel, így naprakész és versenyképes ajánlatokkal készülhetnek a hamarosan induló turisztikai szezonra.
„Németország a turistaforgalom szempontjából már évek óta az első számú küldőpiacunk, tavaly 2,1 millió vendégéjszakát töltöttek hazánkban az innen érkező vendégek. Ezért kiemelten fontos, hogy az ITB Berlin szakmai közönségén túl az új és visszatérő turistákkal is megismertesse az MTÜ a megújult magyarországi kínálatot. Ezzel a céllal szerveztünk idén egy nemzetközi sajtótájékoztatót, ahol az MTÜ mellett a kiemelt attrakcióik képviselői a jelen lévő közel 50 külföldi újságírónak személyesen mutathatták be az aktuális kínálati elemeket, például a közelgő nemzetközi sport és kulturális eseményeket” − foglalta össze a szakmai vásár jelentőségét Jakab Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese.
A nemzetközi sajtótájékoztató keretében az újságírók részleteket tudhattak meg − többek között − a 2023-as Atlétikai Világbajnokságról, a Balatonhoz kapcsolódó kerékpároshálózat fejlesztéseiről, a megújult Budai Várról és számos további, országszerte felújított várról és kastélyról, a Liget Projektről, valamint a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa programsorozatról.
A turizmus Magyarország stratégiai fontosságú ágazata. 2022-ben mintegy 100 ezer vállalkozás működött ezen a területen, amelyekben több mint 400 000 munkavállaló dolgozott. Tavaly 14 millió vendég közel 40 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, az ágazat a GDP mintegy 12 százalékát állította elő. A turizmus versenyképességének erősítése érdekében jött létre 2016-ban a Magyar Turisztikai Ügynökség, a turisztikai ágazat kormányzati szervezete. Feladata a turizmusfejlesztés irányítása, stratégiájának meghatározása, a hazai és a küldőországokban folyó szakmai munka koordinációja, az országmárka fejlesztése, belföldi és nemzetközi kommunikációs és értékesítési kampányok lebonyolítása. Az MTÜ a hazai szakmai szervezetekkel együttműködve annak érdekében végzi feladatát, hogy növelje Magyarország turisztikai versenyképességét, és aktívan hozzájáruljon ahhoz, hogy az ország még vonzóbbá, élményekben gazdagabbá váljon a külföldi és belföldi utazók számára. Stratégiai célja, hogy hazánk Közép-Európa vezető turisztikai desztinációjává váljon, valamint, hogy az ágazat GDP-hez való közvetlen és közvetett hozzájárulása 2030-ra 16 százalékra növekedjen.