Külföld

Ideológiai harc az amerikai iskolákban

Lepontozták a diákokat, akik nem értettek egyet a balliberális elvekkel

Érzékenyítő képzéseken kell részt venniük az amerikai tanároknak, hogy megértsék és terjeszteni tudják az antirasszizmus elveit. Mindeközben az iskolák és egyetemek próbálják eltörölni a múltjukat a nevük megváltoztatásával, ez azonban nem megoldás.

Az Egyesült Államokban immáron több mint két éve, hogy egyre nagyobb teret nyer magának az élet minden területén a Black Lives Matter (Fekete Életek Számítanak) mozgalom, illetve a rasszizmus és a fehér felsőbbrendűség ideológiája és vádja. A balliberális behatásokat természetesen az oktatás sem ússza meg, a gyerekeknek azt tanítják, hogy a fehér bőrszínük miatt eleve kárhozatra vannak ítélve, és a tanároknak is érzékenyítő tréningeken kell részt venniük, hogy megfele­lően tudják átadni az ideológiai elveket a diákoknak.

Ez történt nemrég egy Los Angeles-i tankerületben is, amiről a Fox News amerikai csatorna számolt be. Mint kiderült, a tankerület dolgozóit arra kötelezték, hogy vegyenek részt egy tudatalatti elfogultságról szóló tréningen, amit egy kritikus fajelmélettel foglalkozó professzor, Tyrone Howard tartott. Ezen a képzésen azt tanították a tanároknak és a dolgozóknak, hogyan legyenek antirasszisták – ehhez az kell, hogy fellépjenek a fehérség ellen az iskolában olyan koncepciókon keresztül, mint az érdem, vagy az individualizmus. Howard szerint az a gond az érdemen alapuló előléptetési rendszerrel, hogy az csak a befektetett munkát veszi figyelembe, a történelmi faktorokat nem, valamint nem tér ki az egyes csoportok kiváltságaira.

Aki pedig szembe mer menni ezekkel az úgynevezett woke elvekkel, az súlyos retorzióra számíthat. A Mount Union Egyetem két diákja arról számolt be, hogy miután részt vettek egy multikulturális oktatásról szóló kurzuson, rosszabb jegyet kaptak, mivel nem értettek egyet az órák woke tartalmaival. Az egyik hallgató, Sammi Orlosky szerint ő a dolgozataira azért kapott rosszabb jegyet, mert a saját véleményét írta le, nem pedig azt, amit a professzor akart hallani.

A fentiekhez hasonló esetek manapság már egyáltalán nem példa nélküliek az Egyesült Államok oktatási rendszerében. Számos egyetem a nevét is megváltoztatta, mert olyan személy – sok esetben alapító vagy jótevő – nevét viselte, amelyet ma már problémásnak ítélnek a rabszolgakereskedelemben való részvétel, vagy az amerikai őslakosokkal való viselkedés miatt. A múltat azonban nem lehet teljesen eltörölni, bármennyire is próbálkoznak vele az Egyesült Államokban.

LMBTQ-felméréssel befolyásolnák a politikát

Kutatást készít a GLSEN nevű oktatási szervezet az LMBTQ-családok köré­ben az Egyesült Államokban, hogy így segítsék tájékoztatni a döntéshozókat, mi folyik az iskolákban. A szervezet szerint a tanulmány fontos eszköz lesz az LMBTQ-emberek iránti elfogultsággal szemben. A felmérésben olyan kérdéseket tesznek fel, amik az iskolai élményekkel kapcsolatosak, mint például hányszor hallottak a gyerekek olyan mondatokat, amiket sértőnek ítéltek, vagy megesett-e már, hogy azért váltottak iskolát, mert nem érezték magukat biztonságban.


A szülők számára az a kérdés merül fel, hogy milyen gyakran érzik azt, hogy ki kell oktatniuk az iskolát az LMBTQ-emberekről. A GLSEN-t olyan cégek támogatják, mint a mesékbe egyre több LMBTQ-szereplőt sűrítő Disney és a transznemű ruhadarabokat forgalmazó Target.
(BB)

Kapcsolódó írásaink