Külföld

Erős fejlődési problémák az oktatásban

Súlyos hiányosságokra mutat rá a brit oktatásban egy tanulmány, amelyet a The Times készített, és amelynek eredményeit nemrég hozták nyilvánosságra. Mint kiderül, az oktatási rendszerbe belépő gyermekek nagy része jócskán elmaradt a fejlődésben.

A tanulmány keretében a kutatók olyan eredményekre bukkantak, mint hogy a brit rendszer szerinti általános iskolába belépő, 4-5 éves gyerekek nem szobatiszták, vagy hogy nem tudnak hatékonyan szóban kommunikálni. Az egyik igazgató arról számolt be, hogy az iskolában tájékoztatót kellett tartani a késsel és villával való evésről, mivel számos gyerek a vacsorát gyakran puszta kézzel eszi.

A tanulmány szerint már a pandémia előtt is voltak problémák az oktatási rendszerrel az országban, a koronavírus-járvány azonban csak súlyosbított a helyzeten. Konkrét ajánlásokat is megfogalmaztak a tanulmány készítői, miszerint a hatóságoknak többször kellene otthoni látogatásokat tenniük a gyerekes családoknál, a szülőknek pedig oktatást kellene előírni.

Miközben ilyen súlyos gondok terhelik a brit oktatást, van olyan iskola, ahol a legnagyobb problémát a szoknya okozza. A devoni Tiverton Középiskolában nemrég arról tájékoztatták a szülőket, hogy csak nadrág lehet az egyenruha része, mert így akar az intézmény nemileg még semlegesebb lenni.Az Open University pedig Nagy-Britannia-szerte olyan képzéseket kínál, ahol azt tanítják, hogy az eltörlés kultúrája, azaz a cancel culture előmozdítja a faji és társadalmi igazságosságot, és ahol a fehér embereket tartják felelősnek azért, hogy megoldják a rasszizmus problémáját.
 

Kapcsolódó írásaink