Krónika

Várva várjuk az 1-es villamost

Hat helyett huszonöt perc is lehet a követési idő

Járatritkítással felérő követési idővel közlekednek Budapesten az 1-es villamos szerelvényei az utóbbi hetekben – tapasztalták több alkalommal olvasóink, illetve lapunk munkatársai.

A menetrendben szereplő, délelőttönkénti öt-hat perces járatsűrűség helyett az utastájékoztató rendre azt jelzi, hogy a következő jármű tíz-tizenöt perc múlva érkezik, ami lemérve – a valós időmúlást figyelembe véve – gyakran húsz vagy akár annál is több percet jelent. Mivel az 1-es járat a körúti 4-es, 6-os mellett a főváros legtöbb utast szállító villamosa, a kiesések miatt gyakran alakul ki tumultus a megállókban, olyan eset is volt már, hogy nem fért fel minden utas a szerelvényre. Ugyancsak gyakran megfigyelhető, hogy a betanuló villamosvezetők a délelőtti forgalomban gyakorolnak, ami időnként torlódásokat okoz a Róbert Károly körúton, a Lehel utcai kereszteződés környékén, s ez szintén az utasok idejét rabolja. Ismert, az 1-es villamos vonalának két évvel ezelőtti felújításakor, illetve az új CAF-szerelvények forgalomba állításakor a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) arról tájékoztatott, hogy a járat olyan technikai kiegészítéseket kap, amelyek révén folyamatosabb lesz a szerelvények haladása, mert a kereszteződések lámpái elsősorban a villamosnak kedveznek majd. Ez jelenleg nem érzékelhető, mivel a villamosok napközben szinte az összes kereszteződésben percekig vesztegelnek. A jelenségről feltettük kérdéseinket a BKK-nak, s a cég későbbre ígért válaszokat.

Az utasoknak kedvez ugyanakkor az a hír, hogy tegnap visszaállították a Nagykörúton a villamosoknak kedvező, ám nemrég megváltoztatott lámparendet, így a 4-es és a 6-os járat szerelvényei ismét a megszokott sűrűséggel közlekednek.