Krónika
Rohamra készülnek a szerelők
A biztonságos autózáshoz elengedhetetlen, hogy a gumiabroncsok mintázatmélységelegalább három-négy milliméteres legyen, hiába ír elő ennél kisebbet a törvény
A 2013-as márciusi nagy havazás óta minden tavasszal lényegesen óvatosabbak az autósok, és hetekkel későbbre időzítik az időszakos kerékcserét. Idén is volt részünk csikorgó tavaszi télben, ezért jórészt húsvét utánra tolódik ki a tavaszi abroncscsere időszaka, és a legnagyobb roham a gumiszerelőknél április közepére várható.
Mint az a Vredestein cég által az Abroncs Kereskedőház részére végzett közvélemény-kutatásból kiderül, az autósok több mint fele úgy számol, hogy közel tízezer forintot kell költenie a szettek cseréjére, de ötödük azt sem zárja ki, hogy a négy gumi téliről nyárira való átszerelése ezt az összeget is meghaladja majd. A válaszadók csaknem húsz százaléka még mindig otthon, saját maga szereli fel a nyári gumikat a téli helyett. Kiderült az is, hogy a négyévszakos abroncsok még nem elterjedtek hazánkban, csupán a válaszadók 6,9 százaléka használ ilyen típusú gumit, ők csak akkor cserélnek, ha azokon kopás jeleit fedezik fel.
Magyarországon a törvényileg előírt mintázatmélység 1,6 mm, ugyanakkor a gépkocsivezetők ötöde még mindig nincs tisztában azzal, hogy a biztonságos vezetéshez szükséges mélység három-négy milliméter. Ez annak ellenére van így, hogy a felmérés szerint az autósok hatvan százaléka került már kopott abroncsok miatt veszélyes helyzetbe. A szakemberek azt javasolják, hogy állapottól függetlenül a nyolc-tízéves abroncsokat mindenképpen le kell cserélni.
Mint az a Vredestein cég által az Abroncs Kereskedőház részére végzett közvélemény-kutatásból kiderül, az autósok több mint fele úgy számol, hogy közel tízezer forintot kell költenie a szettek cseréjére, de ötödük azt sem zárja ki, hogy a négy gumi téliről nyárira való átszerelése ezt az összeget is meghaladja majd. A válaszadók csaknem húsz százaléka még mindig otthon, saját maga szereli fel a nyári gumikat a téli helyett. Kiderült az is, hogy a négyévszakos abroncsok még nem elterjedtek hazánkban, csupán a válaszadók 6,9 százaléka használ ilyen típusú gumit, ők csak akkor cserélnek, ha azokon kopás jeleit fedezik fel.
Magyarországon a törvényileg előírt mintázatmélység 1,6 mm, ugyanakkor a gépkocsivezetők ötöde még mindig nincs tisztában azzal, hogy a biztonságos vezetéshez szükséges mélység három-négy milliméter. Ez annak ellenére van így, hogy a felmérés szerint az autósok hatvan százaléka került már kopott abroncsok miatt veszélyes helyzetbe. A szakemberek azt javasolják, hogy állapottól függetlenül a nyolc-tízéves abroncsokat mindenképpen le kell cserélni.