Krónika
Megújulóban a fővárosi közlekedés
Fokozatosan állítják forgalomba az új villamosokat a 3-as és az 1-es járat vonalán, valamint a még épülő budai fonódó szakaszain

Tarlós István főpolgármester (jobbra) szerint az új járművek a kor minden igényének megfelelnek (Fotó: MTI/Máthé Zoltán)
Az ünnepélyes indítás előtt Tarlós István főpolgármester arról számolt be, hogy az Urbos3 típusú szerelvényekből álló flotta harmincöt rövidebb és tizenként hosszabb járműből áll majd. Utóbbiak világviszonylatban is rekordernek számítanak, hiszen, túlszárnyalva a Combino villamosokat, ötvenhat méter hosszúak, és háromszáznegyvenöt utast képesek szállítani. A rövidebb villamosok a 3-as vonalon és a budai fonódó pályáin, vagyis Óbuda és Újbuda között, a hosszabbak pedig az 1-es vonalon közlekednek majd.
A főpolgármester közölte, az új járművek belső kialakításukkal maximálisan megfelelnek a kor valamennyi igényének, mivel alacsonypadlósak és légkondicionáltak. Forgalomba állításukkal a régi, elavult szerelvényeket fokozatosan veszik ki a forgalomból.
Tarlós István arra is kitért, hogy a CAF-fal kötött szerződés lehetőséget teremt további hetvenhét villamos beszerzésére, így újabb források felhasználásával 2020-ig összesen százhuszonnégy új járművet helyezhetnek üzembe Budapesten. Kijelentette, a fővárosi közösségi közlekedés az elmúlt években új erőre kapott, köszönhetően a 4-es metró elindításának, a jármű- és hálózatfejlesztéseknek, a Futár programnak és az elektronikus jegykiadó automaták bevezetésének is. A Széll Kálmán tér felújításának ügyében a főpolgármester rámutatott, hogy a munkálatok 2016 első felében véget érnek, így a terület új arculatot kap, megújul a vágányszerkezet, és közelebb kerülnek egymáshoz az immár akadálymentes megállók is. Hozzáfűzte, az egységes kortárs építészeti megoldásokkal élhetőbb közösségi tér jön létre.