Krónika
Köszönésben és mosolygásban a világelithez tartozunk
A britek bizonyultak tavaly a legbarátságosabbnak, míg a dánok morózusabbak lettek, ami pedig az üdvözlést illeti, Marokkóban nem sok jóra számíthatunk
A friss tanulmányhoz több mint egymillió, a világ ötven országából érkezett választ dolgoztak fel amelyek a vevőket fogadó mosolyra és köszönésre, valamint a kapcsolt értékesítésre vonatkoztak – tájékoztatott a ClientFirst Consulting az idei a tizennegyedik ilyen jellegű kimutatásról.
A felmérésből az is kiderült, hogy a magyar ügyfelek nyolcvanhat százalékára rámosolyognak és ezzel az eredménnyel a világ középmezőnyéhez tartozunk. Egyedül a kapcsolt értékesítés területén kellene fejlődniük a magyar eladóknak, viszont még ezzel a teljesítménnyel is nagy kereskedelmi hagyományokkal rendelkező országokat előzünk meg. Ami a mosolyt illeti, ebben a katgóriában először végzett az élen az Egyesült Királyság a maga kilencvennégy százalékával, míg holtversenyben második lett kilenvenhárom százalékkal Görögország, Puerto Rico és Oroszország. A legkevesebb mosolyra – tizenkilenc százalék – a pakisztáni vevők számíthatnak. A lettek fejlődtek a legtöbbet, ők ugyanis huszonnyolc ponttal kaptak többet, mint korábban, és náluk a vevők kilencvenegy százaléka számíthat az eladók mosolyára. A legnagyobb visszaesést a dánok könyvelhették el, akik huszonhárom ponttal kaptak kevesebbet, és így csak hatvanhat százalékot értek el. A „legmosolygósabb” kontinens Észak-Amerika, ahol az átlag kilencvenhárom százalék, a legkevesebb mosoly Afrikában, Ázsiában és a Csendes-óceán szigetein jutott a vásárlóknak.
Az üdvözlés terén Magyarország a „köszönés Mekkája”. A felmérés szerint a köszönést amúgy is a közép-európaiak veszik a legkomolyabban. Ezt a kategóriát a csehek vezetik kilencvenöt százalékkal, és csak egy hajszállal maradtunk le mögöttük mi, a hagyományosan sokat köszönő magyarok a magunk kilencvennégy százalékával, és ugyanennyit értek el a szlovákok is. Az amerikai kontinens legjobbja Peru nyolcvankilenc százalékkal, Ázsiában pedig Pakisztán hetvenkilenc százalékkal, ami már csak azért is érdekes, mert az ottani eladók akarnak a legkevésbé mosolyogni. Aki köszönésre vágyik az üzletben, hivatalban, az ne utazzon sem Makaóra, sem Marokkóba, míg Oroszország és Peru sokat javított az eredményén 2017-ben. Meglepő, de a jelek szerint kezdenek leszokni a köszönésről a német, a dán és a lett üzletekben, hivatalokban.
A Mosoly-jelentésben a kapcsolt értékesítés minden esztendőben kevesebb pontot kapott, mint a mosoly és a köszönés. Az átlag most ötvenkét százalék, ami hat ponttal alacsonyabb az előző évihez képest. Idehaza is van még mit tenni, hiszen hazánk a rangsor utolsó harmadában található negyvenhét százalékkal.
A felmérésből az is kiderült, hogy a magyar ügyfelek nyolcvanhat százalékára rámosolyognak és ezzel az eredménnyel a világ középmezőnyéhez tartozunk. Egyedül a kapcsolt értékesítés területén kellene fejlődniük a magyar eladóknak, viszont még ezzel a teljesítménnyel is nagy kereskedelmi hagyományokkal rendelkező országokat előzünk meg. Ami a mosolyt illeti, ebben a katgóriában először végzett az élen az Egyesült Királyság a maga kilencvennégy százalékával, míg holtversenyben második lett kilenvenhárom százalékkal Görögország, Puerto Rico és Oroszország. A legkevesebb mosolyra – tizenkilenc százalék – a pakisztáni vevők számíthatnak. A lettek fejlődtek a legtöbbet, ők ugyanis huszonnyolc ponttal kaptak többet, mint korábban, és náluk a vevők kilencvenegy százaléka számíthat az eladók mosolyára. A legnagyobb visszaesést a dánok könyvelhették el, akik huszonhárom ponttal kaptak kevesebbet, és így csak hatvanhat százalékot értek el. A „legmosolygósabb” kontinens Észak-Amerika, ahol az átlag kilencvenhárom százalék, a legkevesebb mosoly Afrikában, Ázsiában és a Csendes-óceán szigetein jutott a vásárlóknak.
Az üdvözlés terén Magyarország a „köszönés Mekkája”. A felmérés szerint a köszönést amúgy is a közép-európaiak veszik a legkomolyabban. Ezt a kategóriát a csehek vezetik kilencvenöt százalékkal, és csak egy hajszállal maradtunk le mögöttük mi, a hagyományosan sokat köszönő magyarok a magunk kilencvennégy százalékával, és ugyanennyit értek el a szlovákok is. Az amerikai kontinens legjobbja Peru nyolcvankilenc százalékkal, Ázsiában pedig Pakisztán hetvenkilenc százalékkal, ami már csak azért is érdekes, mert az ottani eladók akarnak a legkevésbé mosolyogni. Aki köszönésre vágyik az üzletben, hivatalban, az ne utazzon sem Makaóra, sem Marokkóba, míg Oroszország és Peru sokat javított az eredményén 2017-ben. Meglepő, de a jelek szerint kezdenek leszokni a köszönésről a német, a dán és a lett üzletekben, hivatalokban.
A Mosoly-jelentésben a kapcsolt értékesítés minden esztendőben kevesebb pontot kapott, mint a mosoly és a köszönés. Az átlag most ötvenkét százalék, ami hat ponttal alacsonyabb az előző évihez képest. Idehaza is van még mit tenni, hiszen hazánk a rangsor utolsó harmadában található negyvenhét százalékkal.