Krónika
Ideiglenesen bezárja a MÁV a Nyugatit
Jelentős változások várhatók a vasútüzemben
Olyan halaszthatatlan karbantartási és felújítási munkákat kell elvégezni a vágányokon, váltókon, a forgalmat irányító biztosítóberendezésen, a felsővezeték-hálózaton, utasperonokon, valamint az állomásépületen, amelyeket a vonatforgalom fenntartása mellett nem lehetne megoldani – közölte tegnap Vizi Zsolt, a MÁV Zrt. a Nyugati pályaudvar felújításának műszaki vezetője. A vasúttársaság hétfőtől július 5-ig lezárja a naponta hatvan-hetvenezer utast fogadó pályaudvart. A 288,8 millió forintos munka csaknem felét pályaépítési munkálatok teszik ki, a MÁV külső vállalkozók bevonásával felújít két vágányt, harminckét kitérőt, egyet pedig cserél. Jelentős átalakítások lesznek a biztosítóberendezéseken és a felsővezeték-hálózaton, utóbbi esetében az 1965-ös átadás óta nem volt átfogó felújítás. Így megelőzhetők a sebességkorlátozások, és csökken az üzemzavarok száma, javul a menetrend szerinti közlekedés.
Az átépítés idején jelentős változások lesznek a vasútüzemben: a szobi és a ceglédi vonalon közlekedő személy- és zónázó vonatokat összekötik, vagyis a két végállomás Zugló érintésével Szob és Cegléd lesz, bizonyos szerelvények pedig csak Rákospalota-Újpestig, Rákosrendezőig, illetve Zuglóig járnak. Jelentős változás lesz az is, hogy a szegedi InterCity vonatok a Nyugati helyett Kelenföldre éreznek, és onnan is indulnak.
Kormányos László marketing- és fejlesztési vezető elmondta: a MÁV megegyezett a helyi közlekedés átszervezéséről a BKK-val, mivel Rákospalota-Újpest, Rákosrendező, Zugló és Kőbánya-Kispest állomáson növekvő utasforgalomra lehet számítani. Ezekről az állomásokról a belváros könnyebb megközelíthetősége érdekében szükség esetén tartalék villamost és metrószerelvényt állítanak forgalomba, módosul a 25-ös, a 30-as, a 30A, a 32-es, a 225-ös és a 230-as autóbusz közlekedése, 14A jelzéssel pedig autóbusz közlekedik Újpest-Központ metróállomás és Rákospalota-Újpest vasútállomás között. A Nyugatiig érvényes jegyeket a BKK elfogadja.
Az átépítés idején jelentős változások lesznek a vasútüzemben: a szobi és a ceglédi vonalon közlekedő személy- és zónázó vonatokat összekötik, vagyis a két végállomás Zugló érintésével Szob és Cegléd lesz, bizonyos szerelvények pedig csak Rákospalota-Újpestig, Rákosrendezőig, illetve Zuglóig járnak. Jelentős változás lesz az is, hogy a szegedi InterCity vonatok a Nyugati helyett Kelenföldre éreznek, és onnan is indulnak.
Kormányos László marketing- és fejlesztési vezető elmondta: a MÁV megegyezett a helyi közlekedés átszervezéséről a BKK-val, mivel Rákospalota-Újpest, Rákosrendező, Zugló és Kőbánya-Kispest állomáson növekvő utasforgalomra lehet számítani. Ezekről az állomásokról a belváros könnyebb megközelíthetősége érdekében szükség esetén tartalék villamost és metrószerelvényt állítanak forgalomba, módosul a 25-ös, a 30-as, a 30A, a 32-es, a 225-ös és a 230-as autóbusz közlekedése, 14A jelzéssel pedig autóbusz közlekedik Újpest-Központ metróállomás és Rákospalota-Újpest vasútállomás között. A Nyugatiig érvényes jegyeket a BKK elfogadja.