Krónika
Az élelmezésben magyar diákok ötlete segíthet
A Foodcoin üzenetet küld a termékek lejáratáról, és közli a felhasználókkal, hol vehető át az élelmiszer
Fiatal programozók közösségi célú applikációi mutatkoztak be a hét végén tartott Future Makers Nagydíj döntőjében. A megmérettetésen a budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanulóinak, Boér Bencének, Tóth Ambrusnak és Szigeti Péternek az ötlete, a feleslegessé vált élelmiszerek újrahasznosítását és egyszerű elosztását segítő interaktív közösségi alkalmazás, a Foodcoin lett az első helyezett.
Inspiráló volt látni, hogy a diákok nem egy fikcióval, hanem egy már működő projekttel jelentkeztek – mondta lapunknak a verseny kapcsán Guzsaly Péter. A Technológiai Oktatásért Alapítvány vezetője hozzátette, a SKOOL, a Kódgarázs és a UPC Magyarország közös pályázatának győztesei a nemzetközi közönség előtt is bemutathatják majd alkotásukat Dublinban, a világ legizgalmasabb innovációs eseményén, a Coolest Projects versenyen.
A gimnazisták által alkotott Foodcoin egy olyan közösségi platform, ahol a felhasználók megoszthatják egymással a számukra feleslegessé vált élelmiszert. Az interaktív felület számos kreatív elemet tartalmaz; a készítők például arra is figyeltek, hogy az app értesítést küldjön, ha egy általuk feltöltött termék lejárati dátuma közeleg, és egy integrált térkép segítségével megmutatja, hol vehető át az élelmiszer. A felhasználók aktivitásukkal pontokat, úgynevezett étel-érméket gyűjthetnek, amelyeket aztán különböző kedvezményekre használhatnak fel.
Az első verseny 2017-ben volt, s fontos megjegyezni azt is, nem engedjük el a győztesek kezét később sem – mondta lapunknak Kozma Zsolt. Az UPC Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója emlékeztetett, a korábbi első helyezett, a kilenc éves kora óta programozással foglalkozó Názer Lili is tagja volt a zsűrinek. Hozzátette, szerintük a digitális világ előnyeit leginkább az innováció és az oktatás révén lehet közelebb vinni a fiatalokhoz.
A győztes alkalmazás mellett számos egyéb fejlesztést láthatott a közönség, amelyek hozzájárulhatnak a legégetőbb társadalmi és környezeti problémák megoldásához. Ugyancsak dobogós helyezést ért el az FSociety team, ők a tanárok és a diákok kapcsolattartását egyszerűsítő weboldallal neveztek, valamint a ProgramozóTrió lányokból álló formációja, akik a különböző vallású emberek közötti kommunikációt segítő applikációt készítettek.