Krónika

Vesszenek a digitális csalók

Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. csütörtökön 2026. január 31-ig tartó kampányt indít „Biztonság. Mi rávilágítunk” címmel, hogy felhívja ügyfelei figyelmét a tudatosabb online jelenlét fontosságára és támogatást nyújtson a biztonságosabb, kényelmesebb digitális ügyintézési környezet kialakításához - közölte az energetikai vállalat az MTI-vel csütörtökön.

Vesszenek a digitális csalók
Csak azt fizessük ki, amit elfogyasztottunk
Fotó: AFP/Hans Lucas/Romain Doucelin

Az MVM Next tapasztalatai szerint rendszeresen érkeznek az ügyfelekhez olyan e-mailek, amelyek szinte megtévesztésig hasonlítanak a valódi szolgáltatói kommunikációra. A társaság célja éppen ezért az, hogy ügyfelei nagyobb magabiztossággal tudjanak eligazodni az online ügyintézés során, mielőtt a csalók kárt tehetnének. Kifejtették, hogy a csalók jellemzően sürgető hangvételű üzenetekkel próbálják az érintetteket döntésre kényszeríteni: fizetési felszólításokkal, szolgáltatáskikapcsolással való fenyegetéssel vagy éppen pénzvisszatérítés ígéretével próbálnak „elhamarkodott kattintásra” késztetni.

Az MVM Next hangsúlyozta, hogy a gyanús üzenetek felismerhetők: a társaság minden hivatalos kommunikációja a felhasználó valódi adataira épül, így az eltérő ügyféladatok vagy a banki adatok bekérésére irányuló üzenetek egyértelmű figyelmeztető jelek. A hibás nyelvhasználat, a szokatlan vagy túlságosan hosszú feladói e-mail-cím, illetve a gyanús linkek is gyorsan leleplezhetik a próbálkozást - tették hozzá.

A kampány azonban nemcsak a veszélyekre hívja fel a figyelmet, hanem a digitális ügyintézés előnyeire is: az MVM Next új tájékoztató felülete bemutatja, hogy milyen egyszerűen, gyorsan és biztonságosan intézhetők a leggyakoribb ügyek néhány kattintással, ezzel időt és energiát megtakarítva - áll a közleményben.

Kapcsolódó írásaink