Krónika

Lesz gyorsforgalmi út Szombathely és Kőszeg, valamint az országhatár között

A tervezési szakasz érdemi része már lezárult, a szükséges hatósági engedélyeket megszerezték

A tervek szerint 2030 végére készülhet el az M87-es gyorsforgalmi út Szombathelyről Kőszegre, illetve az országhatárig vezető 16,3 kilométeres szakasza, és ehhez illeszkedve 15,8 kilométernyi országos kezelésben lévő alsóbbrendű út felújítása, valamint néhány kilométernyi új út építése - mondta az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára egy lakossági fórumon a Vas vármegyei Gencsapátiban szerdán.

Lesz gyorsforgalmi út Szombathely és Kőszeg, valamint az országhatár között
Az M87-es Szombathely-Kőszeg közötti szakaszán 2x2 sávon haladhat majd a forgalom, óránként 110 kilométeres sebességgel
Fotó: Facebook

Nyul Zoltán ismertetése szerint 8,5 kilométeres hosszúságban új nyomvonalon épül meg a 87-es és a 89-es főút összekötésével a Szombathelyt északi irányból elkerülő út hiányzó szakasza, új körforgalmú csomópontokat alakítanak ki a 86-os, 87-es és 89-es főutak csatlakozásánál, a tervezett út csatlakozik a már meglévő 86-os gyorsforgalmi úthoz és a megépülő 87-es autóúthoz.

Hozzátette: az M87-es Szombathely-Kőszeg közötti szakaszán 2x2 sávon haladhat majd a forgalom, óránként 110 kilométeres sebességgel.

Nyul Zoltán emlékeztetett arra, hogy a tervezésre a magyar kormány 2024 júniusában 2 milliárd forintot biztosított, a teljes beruházás költsége - becslése szerint - a Szombathely-Körmend közötti M86-os autóút megépítésének költségeivel együtt elérheti akár a 250-300 milliárd forintot.

Szólt arról is, hogy az építéshez szükséges területek megszerzése - az érintettekkel történő megállapodások útján - jelenleg is folyik, az év végrére pedig befejeződhet, ezután 2026-ban a szakemberek elvégezhetik a szükséges régészeti kutatásokat, a tényleges építés pedig 2027-2030 között indulhat.

Az államtitkár tájékoztató előadásában úgy fogalmazott: a 87-89-es számú főutak Szombathely északkeleti elkerülője és az M87-es gyorsforgalmi út a Nyugat-dunántúli közlekedési gerinchálózat egyik legfontosabb, hiányzó láncszeme.

A fejlesztés célja - szavai szerint - a vasi vármegyeszékhely tehermentesítése, az ipari parkok, illetve az osztrák határ gyors elérhetőségének biztosítása.

Az államtitkár kitért arra is, hogy a közútfejlesztéssel párhuzamosan zajlik a térségben a Szombathely-Kőszeg között vasútvonal korszerűsítése, mint mondta, a szakasz villamosítása már az autóút megépítése előtt befejeződik.

Kapcsolódó írásaink