Krónika

Változik az 1-es villamos útvonala

Szombattól rövidített útvonalon jár

A Flórián téri felüljárók felújításához kapcsolódó munkák miatt szombattól július 24-ig az 1-es villamos rövidített útvonalon, Kelenföld vasútállomás és a Szentlélek tér között közlekedik - hívta fel a figyelmet a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteken.

Változik az 1-es villamos útvonala
Képünk illusztráció
Fotó: MH archív/Purger Tamás

Közleményük szerint az 1-es villamos helyett 1-es jelzéssel pótlóbusz jár majd a Bécsi út/Vörösvári út és a Szentlélek tér között. A pótlóbusz a Szentlélek téren a 134-es busz végállomásánál áll meg.

A BKK a pótlóbusz használata mellett a Vörösvári úton közlekedő 137-es, 218-as és 237-es autóbusz igénybevételét is javasolja. A 34-es és a 106-os autóbusz pedig hétköznapokon a csúcsidőszakokban sűrítve jár. Az Észak-Budáról a pesti oldalra közlekedők választhatják a belváros felé a 17-es, a 19-es és a 41-es villamosról a 2-es metróra átszállást vagy a 9-es autóbuszt is - írták.

A társaság az utazások megtervezéséhez a BudapestGO alkalmazást ajánlja. A BKK emlékeztetett, a Flórián térnél a déli hidat március elsején zárták le.

A szükségszerű forgalomkorlátozások miatt a társaság arra kéri a közlekedőket, hogy - lehetőségük szerint - a felújítás idején a közösségi közlekedést vegyék igénybe, ezzel is csökkentve a környék forgalmi terhelését. Egyúttal azt tanácsolják a gépjárművel közlekedőknek, hogy a Flórián teret elkerülve, másik útvonalon közelítsék meg úti céljukat.

A nyári vágányzár időszakában a folyamatban lévő munkák a felüljárók alatti csomópontban a villamosvágány környezetében ideiglenes sávszűkítéssel, valamint jellemzően csúcsidőn kívül napközben és éjszakánként forgalomkorlátozással, esetleg lezárással járnak - olvasható a kommünikében.

Mint írták, a Flórián téri felüljárókat legutóbb 2002-2003-ban újították fel. Korszerűsítésükre azért van szükség, hogy a főváros és az agglomeráció közlekedésében jelentős szerepet betöltő útszakaszt az elkövetkezendő évtizedekben is biztonságosan lehessen használni.

A szennyeződések és a nedvesség elsősorban a hőtágulási (dilatációs) réseknél, a pillérek környezetében, valamint az útpálya szegélyei mentén viselték meg a hidakat.

Kapcsolódó írásaink