Krónika

Nívódíjat kapott a 20. Duna-híd

Elegáns látvány az év acélszerkezete

Az 512-es úton közlekedő autósoknak és kerékpárosoknak ugyancsak felemelő látvány a Kalocsát Pakssal összekötő Tomori Pál híd, amely idén elnyerte a Magyar Acélszerkezeti Szövetség Év acélszerkezete nívódíját. A most átadott elismerést a teljes projekt kapta, tehát a CÉH Zrt.-t mint tervezőt és a Duna Aszfalt Zrt.-t mint kivitelezőt egyaránt elismerték vele. Az új híd 15 percre rövidítette a két város közötti menetidőt.

Nívódíjat kapott a 20. Duna-híd
A Tomori-híd, amelyet a mohácsi csatában elhunyt kalocsai érsekről neveztek el, 15 percre rövidíti az utat Paks és Kalocsa között
Fotó: goldcomm.hu

„Idén az elnökség egyhangú szavazással döntött az Év acélszerkezete nívódíjról. A Tomori Pál híd mind struktúrájában, mind a kivitelezés tekintetében csúcsteljesítmény, ráadásul ilyen, 440 méteres mederhíd-méretben ‒ a híd folyó feletti szakasza ‒ ezzel az Extradosednak nevezett technikával még soha nem épült híd Magyarországon, de világszerte is csak most kezd ez a megoldás terjedni ‒ ismertette az elismerés körülményeit Aszmann Ferenc, a díjat alapító Magyar Acélszerkezeti Szövetség (MAGÉSZ) elnöke.

Az Extradosed technika lényege, hogy a kábelek a híd teljes hosszában végigfutnak, egyszerre függesztve és feszítve a szerkezetet. Ennek jelentős előnyei vannak mind a hagyományos ferdekábeles, mind a gerendahidakkal szemben. A Tomori Pál híd tervezését a CÉH Zrt. részéről dr. Kisbán Sándor és Pusztai Pál vezette, de a teljes szerkezet mintegy 20 hídtervező mérnök hatévi munkájával jöhetett létre.

Kapcsolódó írásaink