Krónika

Hároméves a TramTrain

Több mint 2,6 millió kilométert tettek meg a járművek

Három éve indult el a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő TramTrain. A Magyarországon egyedülálló közlekedési módot, a vasútvillamost rögtön az indulását követően megkedvelték utasok, népszerűsége azóta is töretlen – közölte a MÁV-START pénteken az MTI-vel.

Hároméves a TramTrain
Az utazásszámok folyamatos emelkedést mutatnak
Fotó: MH-archív/Purger Tamás

Azt írták: az utazásszámok folyamatos emelkedést mutatnak, egy átlagos munkanapon mintegy 4600 utazáshoz választják a vasútvillamosokat.

A TramTrain 2021. november 29-én kezdte meg utasforgalmi próbaüzemét, az elmúlt három évben több mint 2,6 millió kilométert tettek meg.

Közölték: a járatok megbízható, kimagasló menetrendszerűséggel közlekedtek az elmúlt három évben, az átlagos menetrendszerűségük több mint 94 százalék volt, amely azt jelenti, hogy száz járatból 98 pontosan közlekedett, pontosságuk 98,5 százalékos, amely nyugat-európai vasútvonalakhoz hasonlítva is nagyon jó eredmény.

A félóránként – csúcsidőben húszpercenként, hétvégenként órás ütemben pedig éjjel is – közlekedő vasútvillamos-rendszer működését mintegy száz munkatárssal biztosítja a MÁV-csoport személyszállító vállalata.

A vasútvillamos 69 alkalommal ütközött közúti járművel, Szeged területén 47, Hódmezővásárhelyen 22 baleset történt.

Az ország- és vármegyebérlet tavaly májusi bevezetése óta a vasútvillamosokon az országbérletekkel és a Csongrád-Csanád vármegyei bérletekkel is lehet utazni. Az ország- és vármegyebérletekkel kombinálhatóan válthatók szegedi helyi bérletek, valamint a 24 és 72 órás szegedi helyi közlekedéssel is kombinálhatók a TramTrain-jegyek – írták.

Kapcsolódó írásaink