Krónika
Szombattól új útvonalon jár a 75-ös trolibusz
Azt írták, a vonal meghosszabbítása továbbra is tesztüzemben folyik
Azt írták, a vonal meghosszabbítása továbbra is tesztüzemben folyik. A tesztidőszakkal párhuzamosan futó társadalmi egyeztetésben a javaslatokkal kapcsolatban a szakemberek mellett a közlekedők is kifejthetik véleményüket – közölték, hozzáfűzve, hogy a 75-ös trolibusz meghosszabbításának köszönhetően az utasok gyorsan, kényelmesen és környezetbarát módon utazhatnak a X. kerület központja és a főváros belsőbb területei között.
Emlékeztettek, hogy a 75-ös troli már augusztus közepétől hosszabb útvonalon, a Jászai Mari tér és Kőbánya centruma között, szombattól pedig Kőbánya alsó vasútállomás érintésével a Kápolna utcán át a Kápolna térig közlekedik. A tesztüzem második fázisában a Kerepesi út–Pongrácz út útvonal helyett a Hungária körút–Salgótarjáni utca–Pongrácz út útvonalon érik el a kőbányai végállomást és ezen időszakban a járat nem érinti a Szent László teret, Kőbánya vasútállomásnál pedig a korábbitól eltérő helyen állnak meg a trolik.
A járművek a tesztelés alatt álló szakaszon részben önjáró üzemmódban, akkumulátoros hajtással közlekednek – ismertették.
Az eddig beérkezett vélemények szerint a válaszadók nagy többsége támogatja, hogy a tesztüzem után is meghosszabbított útvonalon, Kőbányáig közlekedjen a 75-ös troli. Az utazók véleménye egybeesik a BKK szándékaival, ugyanis a társaság egyik célja, hogy átszállásmentes kapcsolat jöjjön létre a városrészek között.
A 75-ös trolibusszal kapcsolatos társadalmi egyeztetés a tesztidőszak második ütemének bevezetésétől tölthető ki a BKK oldalán.
A 75-ös trolibusz meghosszabbítása illeszkedik a BKK azon tervei közé, amelyek a trolibuszhálózat fejlesztését helyezik előtérbe – tudatták, felidézve, hogy a fővárosi közlekedésszervező június elején mutatta be azt az átfogó tervet, amely a budapesti trolibuszhálózat bővítését és egyes autóbuszvonalak trolibusszal való kiváltásását tartalmazza.
A tervezett hálózatfejlesztés eredményeként 2026 végéig csaknem 190 kilométerre, 2030-ra pedig akár 325 kilométerre is növekedhet a budapesti trolibuszvonalak teljes hossza.
Kiemelték, hogy a tervek szerint a következő lépésben további 160 új trolibusszal egészülne ki a jelenlegi járműpark.
A 75-ös mellett továbbra is közlekedik a 75A trolibusz a Puskás Ferenc Stadion és a Jászai Mari tér között. A trolibuszok menetrendje a BKK oldalán, valamint a BudapestGO alkalmazásban is elérhető – áll a társaság közleményében.