Krónika
Rossz számlára utaltunk?
Itt a megoldás

Nagy szerencsénk van, ha olyan számlaszámra utaltunk, ami már megszűnt vagy sohasem létezett. Ebben az esetben nem kell semmit tenni, ugyanis a bank automatikusan visszautasítja a tranzakciót, ezáltal a pénz a számlán marad.
Azonnal cselekedjünk!
Amennyiben bankon belüli számlára utaltunk tévesen, akkor minél előbb értesítsük erről a pénzintézetet. Ők felveszik az ügyféllel a kapcsolatot, és megkérik, hogy utalja vissza az adott összeget.
Kérjünk segítséget!
Ha viszont bankon kívüli utalás történt, akkor a kedvezményezett bankkal kell egyeztetni. Ilyen esetben is megkérhetjük a saját bankunkat, hogy segítsen az intézkedésben.
Jöhet az űrlap!
Az átutalás visszahívása egy űrlap segítségével történik, amit a bank honlapján lehet megtalálni. Itt meg kell adni a hibás bankszámlaszámot, az utalás összegét, időpontját, valamint a kedvezményezett nevét.
Ha nem kapjuk vissza…
Sajnos az a számlatulajdonoson múlik, hogy visszautalja-e a pénzt vagy sem. Ha nem hajlandó együttműködni, akkor polgári peres eljárás keretében követelhetjük vissza a pénzünket, de akár büntető feljelentést is tehetünk ellene.