Krónika

Hogyan tehetjük kényelmesebbé a forró éjszakákat?

Egyszerű, de praktikus tanácsok

Egyszerű tanácsok, melyek segítik a kényelmes alvást még nagyon meleg időben is – írta a gismeteo.ru.

Hogyan tehetjük kényelmesebbé a forró éjszakákat?
Képünk illusztráció
Fotó: AFP/PhotoAlto/AltoPress/Frédéric Cirou

Ne húzza el a függönyöket. A sötétítő függönyök megakadályozzák, hogy a szoba felmelegedjen napközben. Extrém melegben a függönyöket a nap 24 órájában zárva kell tartani.

Reggel tegye el a párnákat és a takarókat. A szekrényben az ágynemű nem melegszik fel napközben, amely hűvös és friss érzetet biztosít éjszaka.

Kerülje az edzést lefekvés előtt. Az edzés segít jobban aludni, de nem nyáron. Növelik a testhőmérsékletet, megnehezítve az elalvást.

Válassza ki a megfelelő pizsamát. Előnyben kell részesíteni a pamut ruházatot. Ez egy légáteresztő anyag, ami azt jelenti, hogy a testből származó hő elpárolog. A szintetikus anyagok használata meleg időben ellenjavallt.

Kapcsolja be a ventilátort. A készülék éjszakai bekapcsolása szétszórja a levegőt a helyiségben. Nyissa ki az ablakot, hogy friss levegő áramolhasson. A ventilátor elé egy vödör jeget is helyezhet.

Vegye fel a helyes testtartást. Aki szokott összegömbölyödve aludni, az még jobban meg fogja szenvedni a hőséget. Jobb, ha hanyatt fekszel, széttárt karral és lábbal.

Semmi ölelés. A nagy melegben jobb, ha kerüli a párját vagy házi kedvencének ölelését. Sajnos, ők nem engedik a testet lehűlni, sőt.

Kapcsolódó írásaink