Krónika

Tenger alatti alagút Genovában

Olaszország első víz alatti alagútjával teremtenek új, közvetlen kapcsolatot a kikötőváros keleti és nyugati része között

A 3,4 kilométeres alagút, amely a kikötői öböl alatt halad, legmélyebb pontján 45 méterrel a tengerszint alatt, csökkenti a felszíni gépjárműforgalmat és „zöldebb, tisztább” környezet teremt a Ligur-tenger partján fekvő városban – mondta a munka keddi kezdete alkalmából tartott rendezvényen Matteo Salvini közlekedési miniszter, miniszterelnök-helyettes.

Tenger alatti alagút Genovában
Salvini jelentette be azt is, hogy megépülhet a Szicíliát az olasz szárazfölddel összekötő, 3,2 kilométer hosszúságú híd, most pedig arról beszélt, hogy a 3,4 kilométeres alagút, amely a kikötői öböl alatt halad, legmélyebb pontján 45 méterrel a tengerszint alatt, csökkenti a felszíni gépjárműforgalmat, és „zöldebb, tisztább” környezet teremt a Ligur-tenger partján fekvő városban
Fotó: AFP/Valeria Ferraro

A két közúti alagút 16–16 méteres átmérőjét tekintve ez lesz Európa legnagyobb és a világ negyedik legnagyobb alagútja – mutatott rá a miniszter. Az alagútban 70 kilométeres sebességgel juthatnak el az autók a város egyik feléből a másikba.

A Renzo Piano sztárépítész tervezte víz alatti alagút tervét évtizedek óta dédelgették, az építkezés megkezdését Salvini „történelmi napnak” nevezte a város életében. Az egymilliárd euróba kerülő alagutat 2029 nyarán tervezik átadni.

Az alagút megépítésével évente egymillió óra gépjármű-menetidő spórolható meg, ami előnyösen hat a környezetre – hangsúlyozta Roberto Tomasi, az olasz autópálya-társaság (ASPI) elnöke. Azt mondta, hogy a forgalom tenger alá terelésével tízhektárnyi új közparkot nyernek kerékpár- és gyalogosutakkal.

Kapcsolódó írásaink