Krónika

Másnaposoknak most olcsóbban jár a hamburger

Az év végi ünnepi időszakban többen és gyakrabban italoznak, erre épít kampányt a Burger King

A (gépi) szemmel láthatóan másnapos vásárlók engedményt kapnak – írja a Firstclass.

Másnaposoknak most olcsóbban jár a hamburger
Képünk illusztráció
Fotó: AFP/NurPhoto/Jakub Porzycki

A karácsonyi-szilveszteri időszakban sokan lazábbra veszik a figurát, több az összejövetel, a buli, könnyebben csúsznak az italok is, ami aztán egyeseknél másnaposságban is megmutatkozik.

A Burger King brazil leányvállalata erre épít marketingkampányt: „az év végén minden nap péntek, így könnyen jön a másnap” – érvel a gyorsétteremlánc, így azoknak, akik az előző italozást nyögik, egy kis kedvezménnyel igyekeznek segíteni.

A kínált ételekben nincs különbség, sajnos nem kerül beléjük valami, a keserves állapotot megszüntető csodaszer, ám az árában lehet, ugyanis ha valaki a cég mobilappján egy arcfelismerő szoftveren eléggé elnyűttnek, a gép értékelése szerint másnaposnak látszik, menüajánlatot és ahhoz egy kedvezménykupont kap.

Objektum doboz

Az arcfelismerő szoftverek adatvédelmi okokból ugyan nem örvendenek nagy népszerűségnek, de úgy tűnik, ebben az esetben nem kell aggódni, a brazil Burger King ugyanis ígéri, hogy az azzal szerzett adatokat nem továbbítja, értékesíti, ráadásul kicsit jobban megkapargatva úgy tűnik, nincs is valódi adatgyűjtés- és értékelés.

A másnaposkedvezmény igénybe vételéhez tartozó adatvédelmi nyilatkozat szövegezése – „Még így, másnaposan is tudomásul veszem…”, „a másnaposság mértékének fiktív értékelése” – arra enged következtetni, hogy valójában mindegy is, milyen képet vágunk, a cél annyi, hogy a Burger King a kuponokkal minél több termékét süsse el a január 2-ig tartó akcióban. Elmés.

Kapcsolódó írásaink