Krónika

Hiányzó ablakokkal szállt fel egy repülő, csak 4 ezer méter felett tűnt fel, hogy valami nincs rendben

A III. Károly és a brit miniszterelnök által is használt chartergépet emiatt vissza is kellett fordítani

Egy Londonból Orlandóba tartó charterjárat kénytelen volt leszállni, miután a személyzet több mint 4 ezer méteres magasságban vette csak észre, hogy két ablak is hiányzik a repülőről – írja a 24.hu.

Hiányzó ablakokkal szállt fel egy repülő, csak 4 ezer méter felett tűnt fel, hogy valami nincs rendben
Titan Airways (képünk illusztráció)
Fotó: NurPhoto via AFP/Urbanandsport/Joan Valls

A Titan Airways gépe, amelyet korábban III. Károly király és Rishi Sunak brit miniszterelnök is használt, október 4-én szállt fel a londoni Stansted repülőtérről, mielőtt a személyzet észrevette, hogy az ablakok megsérültek egy előző napi filmforgatás során.

Az Airbus A321-es gépen 11 fős személyzet – három pilóta, egy mérnök, egy rakodómester, hat utaskísérő – és kilenc utas tartózkodott, akik szintén a légitársaság, illetve az amerikai székhelyű TCS World Travel luxusutazásokat szervező cég alkalmazásában állnak.

Az első jeleket már rögtön a felszállás után megtapasztalták az utasok, mivel a kabin jóval hidegebb és zajosabb volt a megszokottnál, azonban csak 3 ezer méter fölött, a biztonsági övek kikapcsolása után realizálták, hogy mekkora a baj. Ekkor ugyanis a rakodómester a gép hátsó része felé vette az irányt, és a hiányzó ablakok közelébe érve az volt az első reakciója a zajra, hogy annyira hangos, hogy halláskárosodáshoz vezethet. Ezután felfedezett egy ablaktömítést az egyik ablakon, amely „csapkodott a légáramlat”.

Ekkor – közel 4300 méteres magasságban a levegőben – a személyzet úgy döntött, hogy leállítja a repülőgép emelkedését, és csökkenti a sebességet. Egy mérnök és a pilóta ezután megnézte az ablakokat, és megállapodtak abban, hogy a repülőgépnek vissza kell térnie Stanstedbe. A gép 36 perccel a felszállás után landolt vissza.

Az utasoknak nagy szerencséjük volt, hogy időben észrevették a hibát, mivel a magasságon, ahonnan visszafordultak, még nem volt olyan nagy a légnyomás, hogy elveszítsék az eszméletüket. De ha a repülő tovább emelkedett volna, akkor idővel ez is bekövetkezett volna.

A leszállás után a személyzet megvizsgálta az ablakokat, és rájöttek, hogy kettőnek hiányzik a szerelvénye, a belső és a külső panelja és a gumitömítése.

Kapcsolódó írásaink