Krónika
Magyar Autóklub: Komoly környezetszennyezéshez vezethetnek Karácsony Gergely zöldítő ötletei
Eszkalálódhat a közlekedési káosz

„Nem lehet nem látni, hogy miközben zöldítésre hivatkozik, sem a tudatos környezetvédők, sem a forgalomszervező szakemberek álláspontját nem veszi figyelembe a főváros vezetése. Amikor ezeket a döntéseket meghozzák, ennek következményei a kitűzött célok szempontjából várhatóan kontraproduktívak lesznek” – így kommentálta a Hirado.hu-nak a Lánchíd lezárására vonatkozó törekvéseket Kovács Kázmér.
Az ügyvéd portálunknak felidézte, a főváros megbízásából a Főmterv által készült, 2018-as szakértői anyagból kiderül, hogy egy híd lezárása napi szinten huszonkilencezer kilométer többletúthasználathoz vezet a fővárosban.
„Így a károsanyag-kibocsátás nemhogy csökkenni, hanem növekedni fog, legfeljebb átterelődik egyik színtérről a másikra” – mutatott rá az ügyvéd.
„A cél az lenne, hogy élhetőbb legyen a város, ettől azonban élhetetlenebbé válik” – tette hozzá.
„Kompromisszumot kellene keresni! Az idegenforgalom, a kerékpárosok, a közösségi közlekedés és a gyalogosforgalom támogatása mind helyes célkitűzés, ám, ahogy mondani szokás, nem kellene a mosdóvízzel kiönteni a gyereket” – magyarázta Kovács Kázmér, aki szerint fel kellene mérni hatásvizsgálatokkal, milyen eredményre vezetne, ha például az I. és az V. kerületi lakosok számára lehetővé tennék a jövőben a Lánchídon a személygépkocsis áthaladást, így csökkenne az Erzsébet, a Margit és a többi hídnak az átmenő forgalma is.
Kifejtette, hogy Budapestnek 28 kilométer az észak–déli kiterjedése, ezen belül 8 kilométer az a szakasz, ahol a hidak vannak. Ha ebből elveszik a Lánchidat, akkor csaknem három kilométer hosszú Duna-szakaszon átkelési lehetőség nélkül maradnak a személygépkocsival közlekedők.