Krónika

Oscar-jelölések: változtak a közösségi médiával és a filmek promóciójával kapcsolatos szabályok

Egyértelművé, igazságossá és átláthatóvá tennék a filmek népszerűsítését a díjszezonban

A legutóbbi díjszezonban felmerült problémákból okulva az Amerikai Filmakadémia változtatott a közösségi médiával és a filmek promóciójával kapcsolatos szabályain – számolt be róla kedden a The Guardian online kiadása.

Oscar-jelölések: változtak a közösségi médiával és a filmek promóciójával kapcsolatos szabályok
Oscar-díj
Fotó: Roy Rochlin / Getty Images via AFP

A változások között szerepel az olyan magánrendezvényekre és összejövetelekre vonatkozó szabályok pontosítása, amelyeken az Amerikai Filmakadémia tagjai is jelen vannak. Eszerint magánszemélyek rendezhetnek ilyen „nem hivatalos promóciós" eseményeket az Oscar-jelölések támogatására, de stúdiók és cégek nem finanszírozhatják, szervezhetik vagy támogathatják azokat.

Az új szabályozás leszögezi, hogy a filmakadémia tagjai nem használhatják a közösségi médiát arra, hogy bátorítsák vagy lebeszéljék a tagokat arról, hogy szavazzanak bármely filmre, előadásra vagy teljesítményre. A filmakadémia tagjai pedig ezentúl a médiának nem nyilatkozhatnak nevük elhallgatásával a jelölésekkel kapcsolatban, sem arról, hogy ők kire szavaznának.

A stúdióknak négy vetítés megszervezését engedélyezik a jelölési időszakban, de a közönségtalálkozók számát nem korlátozzák, ha azoknak nincs hivatalos házigazdája. A filmakadémia kormányzótanácsának tagjai viszont semmilyen magánrendezvényt, találkozót vagy vetítést nem szervezhetnek vagy moderálhatnak, kivéve akkor, ha közvetlenül érintettek egy film kapcsán.

A 96. Oscar-gálára készülve a filmakadémia keddi közleménye szerint azért tartották fontosnak a promóciós szabályok felülvizsgálatát, hogy egyértelművé, igazságossá és átláthatóvá tegyék a filmek népszerűsítését a díjszezonban.

Az idei Oscar-díjszezonban egyebek mellett az váltott ki vitákat, hogy Andrea Riseborough brit színésznőt is jelölték a legjobb színésznő kategóriában, miután számos sztár a közösségi médián kampányolt az érdekében.

Kapcsolódó írásaink