Krónika
A Magyar Autóklub ellenzi a pesti rakpart lezárását

Bár a főváros vezetése nem árult zsákbamacskát, amikor azt ígérte, visszaadja a Duna-partot a budapestieknek, arról nem beszélt, hogy a pesti Duna-part ötkilométeres belvárosi szakaszából egy kétkilométeres részt hamarosan kivág, véglegesen elvéve azt a gépjárműforgalom elől. A tervezett „felszabadításra” a hármas metró felújításának befejezésekor, 2023 első felében kerülhet sor. Egyebek mellett erről beszélt az Indexnek a Magyar Autóklub (MAK) alelnöke, Kenderesy János, aki hangsúlyozta: szó sem volt arról soha, hogy a pesti alsó rakpartot teljesen és véglegesen lezárják a Lánchíd és az Erzsébet híd között.
Ez a terület egyébként hétvégente rendszeresen a gyalogosoké és a kerékpárosoké, és az időszakos kitiltás ellen az autóklubnak nincs is kifogása. Arra azonban felhívta a figyelmet, hogy az erre közlekedő autósok egy jelentős része budapesti, nekik nem visszaadják, hanem elveszik tőlük az itteni partszakaszt. A főváros és az érdekelt szervezetek közötti egyeztetésen a városvezetés folyamatosan a budapestiek akaratára hivatkozott, miközben az autós szervezet semmiféle erre vonatkozó felmérést nem látott.
A teljes lezárásról nem volt szakmai egyeztetés, nincsenek hatástanulmányok és megvalósíthatósági tervek, illetve nem ismertek a forgalomszámlálási adatok sem. Ezek hiányában az autós érdekképviseleti szervezet nehezen tudja a tagságának elmagyarázni, hogy miért fogadna el egy ilyen döntést. A rakpartszakasz kiesése esetén a teljes ottani forgalom a Kiskörútra tevődne át, amely már most is túlterhelt. A környező kis utcákban is kritikussá válhat a helyzet, ha a Kiskörút bedugulása miatt oda terelik át az autósokat. Az autóklub ezért csökkentett sebességgel, de 2×1 forgalmi sávot mindenképpen megtartana.