Krónika

Napok múlnak el a dugókban

Szinte minden reggel és késő délután óriási káosz alakul ki a belvárosban, ami a baloldali főpolgármester nevével fémjelzett rossz forgalomszervezéssel is magyarázható

Lapzártánkig nem felelt a Budapesti Rendőr-főkapitányság kérdéseinkre. Pedig arra lettünk volna kíváncsiak, hogy mi a véleményük a főváros nagyobb útkereszteződéseiben rendre kialakuló óriásdugókról.

Napok múlnak el a dugókban
Délutáni életkép az Andrássy és a Bajcsy-Zsilinszky utak kereszteződésénél: Vajon Karácsony Gergely itt hová állítaná föl a traffipaxot?
Fotó: MH/Török Péter

Majdnem mindennapos látvány, hogy reggelente vagy késő délután hatalmas torlódások alakulnak ki Budapest nagyobb útkereszteződéseiben. Az egyik leginkább neuralgikus pont az Andrássy és a Bajcsy-Zsilinszky utak találkozása – ahol a tumultusért legnagyobbrészt a Karácsony Gergely baloldali főpolgármester nevével fémjelzett gyatra forgalomszervezés tehető felelőssé.

A kritikán aluli viszonyok nyomán nem egyszer előfordul, hogy a gépkocsik középen ragadnak, vagy egyszerűen kilógnak, és az épp szabaddá váló sávban haladók mozgását akadályozzák – ami nyomán gyakorlatilag máris kész a káosz. Kimondottan bosszantóvá teszi a helyzetet, hogy rendkívül ritkán bukkan fel egy-egy forgalomirányító egyenruhás, aki legalább „tisztán tartja” a kereszteződés(ek) közepét.

A Budapesti Rendőr-főkapitányságtól szerdán kértünk tájékoztatást arra vonatkozóan, hogy miért maradnak el az efféle intézkedések. Az irányban is faggatóztunk, hogy ha a belvárost folyamatosan pásztázó kameráikon észlelik a nehézzé, esetenként lehetetlenné váló forgalmi viszonyokat, miért nem intézkednek saját maguktól? (Természetesen amint megjöttek a válaszok, visszatérünk a témára.)

Délutáni életkép az Andrássy és a Bajcsy-Zsilinszky utak kereszteződésénél
Délutáni életkép az Andrássy és a Bajcsy-Zsilinszky utak kereszteződésénél
Fotó: MH / Török Péter

Tavaly összesen közel négy napot, azaz kilencvenkét órát ült dugóban egy átlagos autós Budapesten, derült ki az Inrix (adatgyűjtéssel foglalkozó cég) e héten publikált gyűjtéséből. A világranglistán a magyar főváros a dugóban töltött időt tekintve a 15. helyen szerepel – így Marseille-t és Münchent is magunk mögé utasítottuk. Róma lakói például százhét, míg a csúcstartó Londoné száznegyvennyolc órát töltenek hasonló helyzetben. Ugyanakkor Berlinben hatvanöt órát vesztegelt egy átlag sofőr a dugóban. Bécsben még ezeknél is gördülékenyebb a közlekedés, hiszen ott csupán negyven óra a céltalan és dühítő idő átlaga.

Tegnap az is kiderült, a Magyar Autóklub elutasítja az észak-déli pesti alsó rakpart Lánchíd és Erzsébet híd közötti végleges lezárását, a forgalom elterelését.

Zűrzavart teremtett a DK-s kerületvezető

A nagyobb kereszteződések melletti mellékutcákban sincs könnyű dolga a budapesti autósoknak. Mint tegnap a Metropol is beszámolt róla, a VII. kerületben a tiltótáblák és az összevissza egyirányúsított utcák miatt tömegesen veszélyeztetik a sofőrök a többi közlekedőt. Többször beszámoltunk arról, hogy Niedermüller Péter, a kerület DK-s polgármestere 2020 áprilisában hirdette meg a „forgalomcsillapítási mintaprojektet”. A Dohány, a Dob, a Nyár, a Nagy Diófa, a Kis Diófa, a Káldy Gyula, a Király és a Wesselényi utcákat a legtöbb helyen úgy szabták át, hogy az egyirányú utcák egy-egy rövid szakaszát az ellenkező irányba fordították. A térségben így gyakorlatilag teljes káosz alakult ki, a sofőrök hatalmas, értelmetlen kerülőkre kényszerülnek.

Kapcsolódó írásaink