Krónika

Nincs képzés a durrdefektre

Bár nehéz, de efféle baj esetén kerüljük el a hirtelen cselekedeteket

Képtelenség a durrdefektet a gyakorlatban oktatni, ezért kizárólag általános tanácsokat lehet adni a sofőröknek – mondta lapunknak Kiss Pál gépjárműoktató.

Mint a vasárnap hajnali buszbaleset nyomán – ahol gyaníthatóan durrdefekt okozta a tragédiát – megkérdezett szakértő saját tapasztalatai alapján kifejtette, a sofőrök döntő része egy életet leél úgy, hogy még utasként sem lesz része efféle szörnyű élményben. Szóban elmondani könnyebb, mint helyben és azonnal végigvinni azt, amit ekkor cselekedni szükséges – fogalmazott.

Kiss Pál szerint a legfontosabb az ösztönös mozdulatok elkerülése – azaz az azonnali fékezés, a drasztikus irányváltás vagy a gáz teljes elvétele. Ha „leugrunk” a gázpedálról, az instabillá vált jármű megpördülhet, és ugyanezt eredményezheti az erős fékezés. A leghelyesebb egy finom gázadás és az autó óvatos megfogása.

„Egyszerűbb”, ha elöl jön a durrdefekt, akkor ugyanis a kocsi biztos abba az irányba fog kitérni, amelyik kereket elvesztettük, míg ha hátul következik be a baj, akkor már sokkal nehezebb dolgunk lesz, ugyanis ha „nem találjuk el” az elvesztett abroncs helyét, akkor óhatatlanul kisodródunk az útról – fogalmazott. Kapcsolódó hír, hogy az utazásszervező közölte, kifogástalan műszaki állapotú volt, március­ban vizsgázott a balesetet szenvedett Mercedes busz.

Kapcsolódó írásaink

Kártérítés jár az utasoknak

ĀMivel a sofőr sajnálatosan elhunyt, egészen biztos, hogy lesz egy közigazgatási eljárás, ahol vizsgálni fogják a baleset okát, és ez a procedúra hónapokig, akár fél évig is eltarthat