Krónika
Nincs képzés a durrdefektre
Bár nehéz, de efféle baj esetén kerüljük el a hirtelen cselekedeteket
Mint a vasárnap hajnali buszbaleset nyomán – ahol gyaníthatóan durrdefekt okozta a tragédiát – megkérdezett szakértő saját tapasztalatai alapján kifejtette, a sofőrök döntő része egy életet leél úgy, hogy még utasként sem lesz része efféle szörnyű élményben. Szóban elmondani könnyebb, mint helyben és azonnal végigvinni azt, amit ekkor cselekedni szükséges – fogalmazott.
Kiss Pál szerint a legfontosabb az ösztönös mozdulatok elkerülése – azaz az azonnali fékezés, a drasztikus irányváltás vagy a gáz teljes elvétele. Ha „leugrunk” a gázpedálról, az instabillá vált jármű megpördülhet, és ugyanezt eredményezheti az erős fékezés. A leghelyesebb egy finom gázadás és az autó óvatos megfogása.
„Egyszerűbb”, ha elöl jön a durrdefekt, akkor ugyanis a kocsi biztos abba az irányba fog kitérni, amelyik kereket elvesztettük, míg ha hátul következik be a baj, akkor már sokkal nehezebb dolgunk lesz, ugyanis ha „nem találjuk el” az elvesztett abroncs helyét, akkor óhatatlanul kisodródunk az útról – fogalmazott. Kapcsolódó hír, hogy az utazásszervező közölte, kifogástalan műszaki állapotú volt, márciusban vizsgázott a balesetet szenvedett Mercedes busz.