Krónika
Megjelent Nicola Soames A prezentáló én című könyve

Nicole Soames coach és érzelmiintelligencia-tréner. Kiterjedt kereskedelmi tapasztalatait az Unilever és a United Biscuits salescsapatainak 12 éven át tartó menedzselése során szerezte. Ezután több mint 15 éven keresztül tréningprogramokat fejlesztett és tartott világszerte. 2009-ben megalapította a Diadem Performance nevű kereskedelmikészség-tréninggel és coachinggal foglalkozó cégét.
A prezentációs készségek fejlesztésében Nicole Soames az érzelmi intelligencia központi szerepére, azok szoros összefüggéseire épít. Ennek megértésével pedig arra is fény derül, miként kelthetünk kedvező benyomást interakcióink során. A szerző ennek megvalósításban szintén támogatja olvasóját, a könyv egyben munkafüzetként is szolgál, a gyakorlatokra vonatkozó kitöltendő táblázatokkal, útmutatókkal vezetve a fejlődést. Mindez azért különösen értékes, mert a szakirodalom többnyire a prezentáció összeállításának részleteire összpontosít, nem pedig a hozzá szükséges készségek tágabb kontextusban végzett vizsgálatára.
A kötet sorra veszi a prezentáláshoz szükséges készségeket, a kifejlesztésükhöz szükséges legjobb gyakorlatokat, és megtanítja hétköznapi helyzetekre alkalmazni azokat. Ezzel már el is kezdtük az énmárka felépítését. Megmutatja, miként pallérozzuk önuralmunkat, hogyan száműzhetjük fellépő aggodalmaink többségét, hogy annak uralására összpontosíthassunk. Arra is kitér, hogy hajlamosak vagyunk sokkal többet gondolni a negatívumokra, mint a pozitívumokra, pedig az optimizmus kiemelkedő szerepet tölt be az előadói magabiztosság fejlesztésében.

A szerző külön fejezetet szentel azoknak a gyakorlati lépéseknek, amelyek által megragadható és megtartható az emberek figyelme. Szakértői becslések szerint ugyanis elménkben napi hetvenezer gondolat suhan át, ami temérdek potenciális figyelemelterelést jelenthet. Előadóként ezen az interferencián kell áthatolnunk. Azt a tényt is tudatosítja, hogy noha leginkább a kimondott szavainkra koncentrálunk, ez csupán 7 százalékát teszik ki a kommunikációnknak. Az általunk keltett benyomás 93 százaléka a hangnemből (38 százalék) és a testbeszédből (55 százalék) fakad, ezért fontos célzottan alakítani előadói stílusunkat is.