pr cikk
Új Duna-híd: új körút épül, kevesebb lesz az autó a belvárosban

Miközben a belvárosi szakaszon megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, a Duna déli szakaszán csaknem 10 kilométert kell megtenni két híd között. A déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés, a Budapesttel 1950-ben egyesült Csepel 70 éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé.
Az új Duna-híd ezt a régi adósságot rendezi, közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. Az új átkelő a Galvani utca - Illatos út vonalában épül meg lehetővé téve a déli városrészek közötti gyorsabb közlekedést. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni és felesleges kerülők megszűnésével az autók károsanyag-kibocsátása is csökken. Az új Duna-hídon 2x2 közúti sáv mellett kétvágányú villamos is közlekedik majd, valamint kerékpárút és gyalogosjárda szolgálja majd a közlekedőket. A híd megépülésével naponta több mint 50 ezer gépkocsival csökkenhet a belvárosi hidak forgalma.
A Budapest Fejlesztési Központ elődje, a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja egy 2017-ben kiírt nemzetközi tervpályázat alapján a világ egyik legtapasztaltabb hídtervezőit, a holland Buro Happold és a brit UN Studio konzorciumát bízta meg az új Duna-híd megtervezésével. A híd megépítéséről a Kormány 2018 decemberében döntött, a döntést a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa 2020. február 27-i ülésén megerősítette. Az előkészítő-tervező munkát a Budapest Fejlesztési Központ irányítja.