Krónika

Válsághelyzetben ma is hívható a Krízisközpont

Másfél évtizeddel ezelőtt, 1 2005. április 1-jén kezdte meg működését a kapcsolati erőszak és az emberkereskedelem áldozatainak segítését szolgáló kríziskezelő hálózat részeként az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat (OKIT), valamint 7 krízisközpont.

Válsághelyzetben ma is hívható a Krízisközpont
A most kialakult veszélyhelyzetben különösen fontos tudnia mindenkinek, aki fizikai vagy lelki bántalmazást szenved el, hogy van segítség
Fotó: Pixabay

A Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. által működtetett, a bántalmazás áldozatait segítő OKIT munkatársai 2005 óta közel 220 000 hívást fogadtak. Az elmúlt 15 év alatt a 30 menekítést szolgáló férőhelyből 316 lett, a krízisközpontok száma húszra nőtt és 8 titkos menedékházzal is bővült az ellátórendszer.

Mindezek mellett az elmúlt időszakban az emberkereskedelem áldozatainak fenntartott átmeneti szálláshelyek száma is megkétszereződött, 12-ről 24-re nőtt.

A 15 év alatt a szervezet működésének keretében több mint 16 ezer ember védett szállásokra való menekítése történt meg.

Napjainkra a fizikai és lelki bántalmazás témája a közbeszéd fontos részévé vált, ami módot teremt arra, hogy mind többen merjenek segítséget kérni. 

A most kialakult veszélyhelyzetben különösen fontos tudnia mindenkinek, aki fizikai vagy lelki bántalmazást szenved el, hogy van segítség: az ellátórendszer szakképzett munkatársaival továbbra is az áldozatok rendelkezésre áll, az OKIT éjjel-nappal hívható telefonszolgálata a nap 24 órájában fogadja a hívásokat.

Az OKIT országosan hívható ingyenes száma: +36-80-20-55-20 
 

Kapcsolódó írásaink