Krónika
Újabb típushiba a Boeingnél
A vállalat ezúttal a kábelezésben talált problémát a MAX 737-eseknél
Az indonéz Lion Air járata 2018 októberében csapódott a tengerbe röviddel a felszállás után, tavaly márciusban pedig az Ethiopian Airlines egyik gépe zuhant le. A két katasztrófában 346 ember vesztette életét. Kiderült, hogy mindkét tragédiát a gép átesésvédelmi szoftvere okozta, de a vizsgálatok további problémákra is fényt derítettek, például hogy a cég nem képezte ki kellően pilótáit a MAX 737-esekre. Ennek eredményeként az amerikai Szövetségi Repülésügyi Hatóság (FAA) visszavonta a típus használati engedélyét.
A CNN tegnap arról írt, hogy egy, az FAA által elrendelt vizsgálat során decemberben a Boeing szakemberei a MAX 737-eseken a farokrészt irányító huzalozást tanulmányozták. A cég tájékoztatta a hatóságot arról, hogy ezek a kábelek veszélyesen közel vannak egymáshoz, és akár rövidzárlatot is okozhatnak, amire ha a pilóták nem megfelelően reagálnak, a gépek le is zuhanhatnak. A Boeing szóvivője kijelentette, mindent megtesznek azért, hogy a MAX 737-esek az összes biztonsági előírásnak megfeleljenek.