Krónika
Elérte az Airbust is a visszahívási hullám, százhetven gépen cseréltek hajtóművet
A turbinalapáttal van gond
Korábban az EASA úgy döntött, hogy nem veszi át az FAA által korábban kiadott légialkalmassági direktívát, azaz nem írja elő a kötelező alkatrészcserét a hibás szériába tartozó PW1100-as hajtóművek esetén. Később megváltoztatva a véleményét mégis arra jutott, hogy kicseréltetik a Pratt & Whitney-hajtóműveket. A vizsgálatok ugyanis bebizonyították, hogy a hibás turbinalapátok nem elég ellenállók a külső vagy belső forrásból származó törmelékeknek, ez pedig a turbinalapát töréséhez és ezzel a hajtómű meghibásodásához vezethet. Ez a méretű visszahívás nem összemérhető a Boeingnek a 737 Max típus miatti kálváriájával, amelynek nyomán nemcsak hogy beszüntették a géptípus gyártását, de a fiaskó a cég vezérigazgatójának a pozíciójába is került.