Krónika
Végrehajtóval fenyegették a Hableány elhunyt matrózát

A tragédiában elhunyt matróz édesanyja a Blikknek azt mondta, a telefonszolgáltató cég leveleket küldött a fiának, melyekben arra szólította fel, hogy egy összegben fizesse ki a részletre vásárolt telefonját - 102 520 forintot -, különben bíróságra viszik az ügyet.
Ezt követően az asszony kisebbik fia bemutatta testvére halotti bizonyítványát a cég ügyfélszolgálatán, kérve a szolgáltatót, hogy ne küldjenek több levelet. Majd amikor egy hónap múlva újabb felszólító levél érkezett a címre, az elhunyt férfi öccse újra bement az ügyintézőkhöz, akik azt ígérték, hogy elengedik a tartozást. Ezután még egy levelet kaptak, amiben a cég azt írta: méltányosságról szó sem lehet. „Ezt az eljárást kegyeletsértőnek, az édesanyámmal szemben pedig embertelennek tartom” - mondta a matróz öccse.
A telefonszolgáltató azonnal lépett, és arról tájékoztatta a lapot, hogy kivizsgálták az ügyet és méltányosságból jóváírták a tartozást, amelyről a családot is értesítik. A cég a család elnézését kéri, részvétét és együttérzését fejezi ki.
A matróz családjának ügyvédje, dr. Magyar György szerint a telefonszolgáltató cég elengedhette volna a tartozást. Jogszerűen egy szolgáltató egyébként követelheti az elhunyt tartozását az örökösöktől a hagyaték erejéig, de a gyászoló család még nem tart itt - mondta az ügyvéd.
Mint írtuk, a Hableány sétahajó május 29-én este a Margit híd közelében süllyedt el, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A Hableányon 35-en utaztak, 33 koreai utas és a kéttagú magyar személyzet. A balesetet hét koreai utas élte túl.