Krónika
M. Richárd gyorsított az ütközés előtt
Módosított korábbi vallomásán a Dózsa György úti halálos autóbaleset elsőrendű vádlottja
Pénteken folytatódott M. Richárdnak, a Dózsa György úti halálos kimenetelű autóbaleset elsőrendű vádlottjának tárgyalása. A vád szerint 2017 májusában a férfi Mercedes típusú autójával 135-140 kilométeres sebességgel haladt Budapesten, a Dózsa György úton, amikor a harmadrendű vádlott Citroën típusú személyautójával elé kanyarodott. Az ütközés következtében a harmadrendű vádlott autójával egy közeli trolibusz megállójába csapódott, ahol két gyalogos tartózkodott. A balesetben a Citroën két utasa életét vesztette, a harmadrendű vádlott életveszélyesen megsérült. A két gyalogos, illetve M. Richárd könnyebb sérüléseket szenvedett.
Az ügyészség szerint mindkét vezető közlekedési szabályt szegett. M. Richárdnak elsősorban a megengedett sebesség jelentős túllépése róható fel, nem mellesleg a tragédia idején érvényes vezetői engedély nélkül vezetett. A harmadrendű vádlott pedig szabálytalanul kanyarodott, valamint a szembejövő forgalomnak nem adta meg az elsőbbséget.
M. Richárd a Pesti Központi Kerületi Bíróságon elismerte, hogy gázt adott, illetve jobbra rántotta a kormányt, így próbálva elkerülni a becsapódást. Korábban, a baleset utáni tanúkénti kihallgatáson még azt mondta, lassított az ütközés előtt, ám pénteki vallomása szerint átgondolta a történteket. Kitért arra is, szerinte érdektelen, mekkora sebességgel haladt a baleset előtt, mert a másik autó szabálytalanul, a záróvonalat átlépve kanyarodott elé.
A tárgyaláson meghallgatták egy műszaki szakértő szakvéleményét is, aki elmondta, a másik autó sofőrjének nem volt lehetősége reagálni a keresztezéshez nagy sebességgel érkező Mercedesre. Kitért arra is, ha valóban gyorsított az ütközés előtt, az maximum két-három kilométeres változást okozott a Mercedes sebességében.
Megszólalt a Citroën sofőrje, az ügy harmadrendű vádlottja is. Mint mondta, ő mindig használja a biztonsági övet, autója ugyanis jelzi, ha nincs bekapcsolva. Hozzátette, azt azonban nem figyelte, a hátsó ülésen utazó utasok használták-e azt. A műszaki szakértő erre úgy reagált, nem volt nyoma, hogy a baleset során működött volna a sofőr biztonsági öve, nem talált visszatartásra utaló nyomokat. A per péntek délután az orvosszakértő meghallgatásával folytatódott.
M. Richárddal szemben egy másik eljárás is folyik, amelyet szintén pénteken tárgyaltak. A vád szerint a férfi a Károly körúton BMW típusú autójával leszorított egy, a felfestett bicikliúton közlekedő kerékpárost, aki erre a kocsira ütött. M. Richárd ezt követően a biciklis elé vágott, fékezett, majd társával kiszállt és azt kiáltotta: „Az életed nem ér annyit, mint a fényezés a kocsin.” Ezután belerúgott a kerékpárosba, társa, a másodrendű vádlott pedig arcon ütötte. Az ügyészség szerint garázdaság és közúti veszélyeztetés állapítható meg. M. Richárd januárban már elismerte bűnösségét garázdaságban, amit butaságnak nevezett. A közúti veszélyeztetést azonban vitatta.