Krónika
Tudtak a szoftverhibáról, mégis hallgattak a Boeingnél
A problémákat állítólag már az első modellek gyártása után észlelték

Ráadásul a Lion Air indonéz légitársaság gépének katasztrófáját követően is csak néhány légitársasággal és pilótával osztották meg az információk egy részét. Az illetékes tisztségviselők az Ethiopian Airlines 2019. márciusi tragédiája után öt nappal beszéltek először a biztonsági hibákról, ám a nyilvánosság előtt továbbra sem fedték fel, hogy szoftverhibáról van szó.
Bűnügyi vizsgálat is indult annak feltárására, a Boeing szándékosan vezette-e félre a beruházókat, az eljárás kiterjed arra is, hogyan kaphattak engedélyt az érintett gépek.
A Boeing mérnökei 2017-ben azonosították, hogy a pilótafülke riasztóberendezése nem működik szoftverhiba miatt. Az akkor elrendelt belső vizsgálat – amelyről a vezetés csak a Lion Air balesete után szerzett tudomást – azt állapította meg, hogy a hiba nem veszélyezteti a repülésbiztonságot. Ezt akkor az FAA is helybenhagyta.
Ismert, a Boeing említett típusai két balesetben is érintettek voltak: októberben egy indonéz, idén márciusban egy etióp légitársaság járata zuhant le. Csaknem háromszázötvenen vesztették életüket.