Krónika
Kiderült, mi hangzott el a becsapódás előtti percekben
Újabb bizonyíték, a problémás szoftver okozhatta az etióp gép balesetét
Ezt követően a rádiójuk elnémult. Mindezek megerősíteni látszanak az előzetes vizsgálatok azon felvetéseit, miszerint a katasztrófát az úgynevezett MCAS nevű, átesésvédelmi szoftver okozta, amely ha hibás adatokat kap a sebességmérőtől, automatikusan lefelé nyomja a repülőgép orrát. Mint kiderült, erre a pilóták nem kaptak megfelelő kiképzést, s így nem tudhatták, mi okozza a problémát.
A New York Times arról írt, Yared Getachew, a járat kapitánya soha sem próbálta ki a Boeing–MAX 8-hoz készített szimulátort. A baleset után az etióp hatóságok azonnal megerősítették, „nyilvánvaló hasonlóságok” vannak az Ethiopian Airlines és a Lion Air indonéz légitársaság tavaly októberi katasztrófái között. Ennek hatására világszerte földre parancsolták a Boeing érintett géptípusait. Egy indonéz vállalat bizalomvesztésre hivatkozva vissza is mondta megrendeléseit, és közben már az FBI is vizsgálódni kezdett, miként adhatott repülési engedélyt az amerikai szövetségi légügyi társaság a Boeing–737 MAX gépekre.
A Boeing a napokban bejelentette, kiadták az említett típus repülésirányító rendszere szoftverfrissítését, amely újabb biztonsági funkciókkal bővült ki, valamint a 737 MAX kiképzőprogramját is módosították: a kezelési útmutatásokba több információt helyeztek el, és módosultak egyes ellenőrzőlisták is.