Képírás
Elbúcsúztatta az AN-26-os szállítógépeit a Magyar Honvédség

Az első példányok 1974-ben érkeztek hazánkba

A gázturbinás hajtóművek, négyágú légcsavarok és a hátsó teherrámpa mind olyan újítás volt ami akkoriban nagy előrelépés volt az előd Li-2-es típusokhoz képest

Az összes magyarországi repülő összesen 83.000 órát töltött a levegőben


Benkő Tibor honvédelmi miniszter hangsúlyozta: a haderőfejlesztés jó ütemben halad, a légierő fejlesztése és bővítése azonban még mindig prioritást élvez.

Ugrik Csaba a Kecskeméti repülőbázis parancsnoka, Szemereyné Pataki Klaudia Kecskemét polgármestere és Benkő Tibor honvédelmi miniszter

Az AN-26-osok többször megfordultak Afganisztánban, de szállítottak állam és kormányfőket is.

A szállítószázad jelmondata is mutatja, hogy az Ancsa „Bármit, bárhová, bármikor” szállított.

Farkas Bertalan nyugdíjazott dandártábornok és az első magyar űrhajós aki szintén szolgált az "Ancsán" pilótaként

Háttérben az egyik utód: Airbus A319

A pilóták is szerették a típust


Az utolsó repülést a Magyar Honvédség két Gripen-je is követte

A nyugdíjazott gép szolgálati csúcsmagassága 7500 méter

Utazó sebessége 440 km/h. A Gripeneknél ez a tempó már lassúnak mondható

Viszlát "Ancsa"!
