Gazdaság
Csökkennek a menetidők: villamosítás Mezőzombor és Sátoraljaújhely között
Vasúti közlekedés
Ez egyrészt annak köszönhető, hogy a villamosítással együtt átépül a 46,3 kilométer hosszú vasúti pálya, ahol visszaáll az eredeti száz kilométeres óránkénti sebesség, másrészt Miskolcon nem lesz szükség mozdonycserére. A villamosítás és a kiegészítő beruházások 23 milliárd forintba kerülnek. Mint azt a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tegnap hírül adta, az utaskomfort emelése érdekében valamennyi állomáson és megállóhelyen korszerű térvilágítást, akusztikus és részben vizuális utastájékoztató berendezéseket telepítenek. Emellett Bodrogkeresztúr, Olaszliszka–Tolcsva és Sárospatak állomásokon magas utasperonokat, új biztosítóberendezést, a téli közlekedés biztonsága érdekében villamos váltófűtő berendezéseket építenek, az árvízveszélyes részeken pedig a pályaépítők megemelik a vasúti töltést, így csökken a vonatforgalom átmeneti késéseinek a kockázata.