Gazdaság
Zalaszentivánig jutó villamos vontatójármű
A vonalat a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. által megbízott kivitelező cégek alig egy év alatt villamosították, s a beruházás idén év elején kezdődött. A műszaki tartalomhoz tartozik, hogy a felsővezeték mellett öt állomáson villamos váltófűtő berendezést építettek ki, több helyszínen korszerűsítették a pályát és a vasúti útátjárókat.
Az utazóközönség számára a leginkább látványos változás, hogy a vonal valamennyi állomásán és megállóhelyén 55 centiméter magas peronok épültek, emellett korszerű térvilágítás, esőbeállók és fedett kerékpártárolók emelik a komfortérzést. Ezt a beruházást az Európai Unió a kohéziós alapból támogatta, a 13,9 milliárd forint 85 százalékát finanszírozta. A Szombathely-Zalaszentiván vonalon 2013–2015 között több mint 12 százalékkal emelkedett az utasforgalom, így tavaly a vasúti szolgáltatást megközelítően négyszázezren vették igénybe.
Mosóczi László közlekedésért felelős államtitkár tegnap elmondta, hogy a korszerűsítéssel a vasúttársaság hálózatának kilencven százalékán villamos mozdonyok, motorvonatok közlekedhetnek, a felsővezeték-rendszer kiépítése Nagykanizsáig folytatódhat. Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója közölte, hogy az átállás a dízelről a villamos vontatásra gazdaságos, emellett a környezeti és zajterhelés is jelentősen csökken.