Gazdaság

Webox: versenyben a piacon

Három év alatt háromszáz terminált építene a cég

Komoly verseny alakulhat ki a csomaglogisztika piacán a Webox Hungary Kft. megjelenésével, amely szeptemberben a Magyar Posta Zrt. szolgáltatási területére lépett. 

A társaság nyolcvan csomagautomatát telepített országszerte, s a tervek szerint több hullámban terjeszkedve, három év alatt háromszázra növelné a terminálok számát. Világszerte üzemel csomagautomata-hálózat, jelenleg Németország az éllovas. A rendszer automatizált, a Webox esetében a futárcég egy munkanapon belül elviszi a megrendelt csomagot a webáruházból a kiválasztott terminálig, ahol három napig maradhat. A szolgáltatás elindítása, illetve a hálózat kiépítése eddig mintegy hétszázmillió forintba került, a pénzügyi hátteret a Műszertechnika Holding Zrt. biztosítja.

A Világgazdaság szerint már most árversenyt eredményezett a csomaglogisztika piacán az egy hónapja beindult Webox, de a karácsonyi szezonra vélhetőleg még jobban járhatnak a webáruházak vásárlói. A Magyar Posta mindhárom súlykategóriában (kettőtől húsz kilogrammig) 140-200 forinttal mérsékelte az árait, így 690 és 1280 forintot kell fizetni a csomag­automatás kézbesítésért, míg a Webox a csomag súlyától függetlenül 749 forintért dolgozik. A Webox három év alatt négy-öt százalékos piaci részesedést szeretne elérni.