Gazdaság
Webox – A csomagforradalom
A személyes átvételi pontok igénybevétele egyre inkább elterjedt megoldás a hazai internetes vásárlók körében is
A Webox Hungary Kft. az induláshoz nyolcvan automata terminált telepített le, de a tervek szerint 2016. év végére már háromszáz terminált helyez üzembe a vállalat, ezzel kiépítve az ország legnagyobb ilyen hálózatát, elérve minden tízezer fős települést.
Európában és a világ számos országában már működik ez a csomag szállítási megoldás, de Magyarországon még kevésbé ismert ez a rendkívül kényelmes, rugalmas és innovatív csomag átadási-átvételi lehetőség. A Webox Hungary Kft. úttörőként jelent meg a piacon, vállalva az ezzel járó piaci kockázatot és a bevezetés nehézségeit is. A már kihelyezett nyolcvan darab, ötvenhat rekeszes automata terminál az ország 25 nagy városában, forgalmas bevásárló helyeken, benzinkutaknál, irodaházaknál és plázáknál található.
A GKI Digital on-line vásárlók csomagátvételi szokásait vizsgáló kutatása szerint a személyes átvételi pontok igénybe vétele egyre inkább elterjedt megoldás a fogyasztók körében. Évente mintegy 1,3 millió csomagot kézbesítenek szolgáltatók átvevői pontokon, amelyek egyre népszerűbbek az on-line vásárlók között. A csomagrendelések nagyobb részét a műszaki cikkek adják, de ma már egyre több szegmens jelentős volumennel képviselteti magát és várhatóan a jövőben nagyon kevés olyan cikk lesz, amit nem lehet web áruházakból megrendelni.
A Webox Hungary Kft. vezetésének eddigi tapasztalatai szerint az automaták a műszaki cikkeket vásárlók kedvencei lehetnek, elsősorban azért mert ők azok, akik szeretik az innovatív megoldásokat, nem félnek az újdonságoktól, másrészt a műszaki cikkeket kínáló legnagyobb áruházakból (E-digital, PCLand, 220 Volt) már szeptembertől lehet rendelni a Weboxon keresztül. Emellett azonban már számos különböző helyen, egyéb termék körben is elérhető a szolgáltatás (Líra, Vilagitas.eu., Playersroom, Netbio), és egyre népszerűbb a Vaterán kereskedők között is. A paletta pedig folyamatosan bővül és a határ a csillagos ég, hiszen Magyarországon már 4500 webáruház működik és sok jelentős céggel már előrehaladott állapotban vannak a tárgyalások.