Gazdaság
Villamosítás Észak-Magyarországon
Mezőzombor és Sátoraljaújhely között újul meg a vasút két éven belül
A 46,3 kilométer hosszú vasúti vonalszakaszon megépül a villamos felsővezeték a szükséges energiaellátó rendszerrel együtt. Minden állomáson és megállóhelyen megújul a térvilágítás, korszerű akusztikus és részben vizuális utastájékoztató berendezések és 55 centiméter magas peronok létesülnek. A pályaépítés és a villamosítás nettó költsége 21,351 milliárd forint, a beruházás 2019 közepére készül el.
Idén alapvetően Bodrogkeresztúr–Sárospatak állomásokon és állomások között dolgoznak a kivitelező cégek, illetve Sátoraljaújhely állomáson folynak felsővezeték-építési munkálatok. Augusztusban megkezdődött a pályaépítés Sárospatak és Bodrogkeresztúr állomásokon.
A következő hetekben elbontják a vágányokat és a használaton kívüli vágánykapcsolatokat biztosító kitérőket. Ezen munkák a forgalom fenntartása mellett zajlanak majd, folyamatos vágányzárra csak októbertől kell számítani. A felsővezetékioszlop-állítási munkálatok szeptember elején kezdődtek. Az oszlopalapok elkészítése és az oszlopállítás egy speciális vasúti szerelvényről történik.